Range Rovers Forum banner

Motor uitgeschakeld - Druk op de afstandsbediening of voer de code in

1 reading
24K views 17 replies 10 participants last post by  Dtoyne  
#1 ·
Hallo allemaal,

Vers in de vreugde van P38's en heb meteen wat hulp en begeleiding nodig. Na ongeveer een maand van het genieten van de rit, lijkt mijn P38 (1999, 4.6 V8 Vogue GEMS) overstuur te zijn geraakt door iets. Toen ik terugkwam na het werk, accepteerde hij de afstandsbediening (slechts één sleutel!) niet om te ontgrendelen/vergrendelen. De rode indicator licht op voor zowel vergrendelen als ontgrendelen, dus ga ervan uit dat de sleutelzender werkt (nieuwe batterijen in de fob, trouwens).

Sindsdien heb ik het volgende geprobeerd (na hier 2 dagen lang de berichten te hebben doorzocht):

1) Heb de EKA-code gekregen en geprobeerd deze in te voeren
2) Het systeem gaat in "Keycode Lockout" na de eerste invoer van de code (niet 3 zoals mij in de handleiding werd verteld)
3) Heb de accupolen losgekoppeld, contactslot in II, polen weer aangesloten - ik zit nu met een groot aantal open raamalarmen, enz., maar kan ermee leven tot)
4) Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Jamesons Birmingham (op het forum gezocht), maar de man zegt dat hij er genoeg van heeft en niet echt de tijd heeft voor dit soort klussen - tenminste, hij was eerlijk!
5) Heb er een tijdje naar gekeken en mezelf afgevraagd - waarom heb ik dat gedaan! (Maar uiteindelijk verzamelde ik de kracht om de EKA-code opnieuw te proberen)
6) EKA-code opnieuw vergrendeld - Het lijkt zichzelf echter te resetten, dus het bevindt zich niet in de "alarmtoestand" zoals ik hier heb gelezen

Ik wil weten wat de fout zou kunnen zijn - Uit de tot nu toe gelezen berichten geloof ik dat dit zou kunnen zijn - Sleutel, Deurslotactuator of het ergste - de BECM en ik heb wat begeleiding nodig om te beginnen.

Ook suggesties voor een lokale garage - South Brum die een diagnosekit heeft en het probleem mogelijk kan identificeren?

Alvast bedankt voor je hulp!
 
#2 ·
Voert u de eka correct in? Vergrendel de positie 4 keer voordat u de code start bij het ontgrendelen. Knipperen de indicatoren bij elke verandering? Als het antwoord op deze vragen ja is, kan een nanocom/faultmate het doen, maar u kunt een becm-probleem hebben. Als de code niet wordt ingevoerd (indicatoren knipperen), kan er een defecte deursluiting zijn.
 
#3 ·
Probeer de sleutel opnieuw te synchroniseren met de BECM. Plaats de sleutel in het deurslot, druk op de vergrendelknop van de fob en vergrendel vervolgens onmiddellijk de deur fysiek met de sleutel. Druk vervolgens op de ontgrendelknop op de fob en ontgrendel onmiddellijk de deur fysiek met de sleutel. Verwijder de sleutel en kijk of de fob het voertuig nu kan vergrendelen/ontgrendelen.
 
#4 ·
Hallo Chris,

Bedankt voor je antwoord. Ja, ik heb de juiste code ingevoerd met de juiste procedure - Ook geprobeerd om de US generieke code 1515 te gebruiken om te zien of dat werkt (hoop vermengd met wanhoop, denk ik!)

Indicatoren knipperen helaas niet bij elke verandering, dus ik weet niet zeker of de code erin gaat. Zal proberen een local te vinden die een Nanocom of Faultmate heeft.
 
#6 ·
Dit klinkt allemaal als een defecte vergrendeling of een losgekoppelde spiebaan. Als de vergrendeling het signaal niet krijgt dat u de sleutel omdraait, is er geen manier om de EKA in te voeren of uw afstandsbediening te synchroniseren.

Als u de sleutel omdraait, voelt u dan normale weerstand of draait hij vrij rond? Als u geen weerstand voelt, kan uw spiebaan losgeraakt zijn van de vergrendeling. Als u wel weerstand voelt, kan uw vergrendeling defect zijn. Ik zou me nog geen zorgen maken over de BeCM. BeCM-storingen zijn meestal vrij zeldzaam en de oorzaak is meestal de vergrendeling.

Ik zou het deurpaneel verwijderen, controleren op duidelijk losgekoppelde of gebroken onderdelen en de vergrendeling testen volgens de bovenstaande instructies.
 
#8 ·
Dit klinkt allemaal als een defecte vergrendeling of een losgekoppelde sleutelstang. Als de vergrendeling het signaal niet krijgt dat u de sleutel omdraait, is er geen manier om de EKA in te voeren of uw afstandsbediening te synchroniseren.

Als u de sleutel omdraait, voelt u dan standaard weerstand of draait hij vrij rond? Als u geen weerstand voelt, kan uw sleutelstang los zijn gekomen van de vergrendeling. Als u wel weerstand voelt, kan uw vergrendeling defect zijn. Ik zou me nog geen zorgen maken over de BeCM. BeCM-fouten zijn meestal vrij zeldzaam en de oorzaken zijn meestal terug te voeren op de vergrendeling.

Ik zou het deurpaneel verwijderen, controleren op iets dat duidelijk losgekoppeld of kapot is en de vergrendeling testen volgens de bovenstaande instructies.
Hoi RRToadHall,

Ik voel de weerstand wel, maar ik zal toch proberen de auto weer naar huis te krijgen en er in de loop van de week of het weekend mee te spelen. Ik dacht dat als de BeCM was vervangen (heb de verkoper gevraagd, maar hij weet het niet en er wordt niets vermeld in de onderhoudsgeschiedenis), de code anders zou kunnen zijn en dus niet zou werken. Maar het lijkt erop dat de vergrendeling / sleutelstang samen met de microschakelaartests de eerste zijn om mee te beginnen.

Zou een plugin van de NANOCOM of iets dergelijks dit probleem kunnen omzeilen door de sleutelcode direct te accepteren? Tenzij het de volgende keer gebeurt dat ik de sleutelcode moet invoeren!

Nogmaals bedankt
 
#10 ·
Helaas, als een p38 een probleem heeft, is het niet zo eenvoudig als het insteken van de sleutel, stom, ik weet het! De deursluiting heeft stangen eraan bevestigd, een daarvan raakt ook de microschakelaars voor het invoeren van de eka. Bekijk de sticky over het testen van de vergrendeling, misschien heb je geluk en is het gewoon een losgekoppelde stang, zo niet, dan weet ik zeker dat er iemand in de buurt is met een Faultmate
 
#11 ·
Als u een BECM heeft met versie V36 of hoger van de software, dan accepteert deze (in theorie) de EKA via nanocom of andere diagnosesystemen waarmee u de BECM kunt uitschakelen via de OBD-poort.

Als de BECM zich in een staat bevindt waarin de EKA vereist is, dan kunt u meestal niet zomaar de sleutel in het contact steken en het vanzelf laten oplossen. Ik heb het wel eens horen doen bij sommige gelegenheden - maar voor zover ik kan zien, is er geen echte reden waarom het daadwerkelijk zou werken, aangezien de EKA-vergrendeling anders is dan het opnieuw synchroniseren van de sleutel.

Mijn eerste aanspreekpunt zou zijn om de deursluiting te testen en de staat van de microschakelaars te controleren. Als ze allemaal werken (ik vermoed dat een van hen het oorspronkelijke probleem zou kunnen zijn dat voorkomt dat de EKA wordt geaccepteerd - zoals al vermeld - het heeft ZOWEL de CDL- als de sleutelschakelaars nodig om goed te werken voordat de BECM de sleutelomdraaien van de EKA correct kan lezen.

Het ergste geval is dat de BECM in een alarmvergrendelingsmodus is gegaan, waarvoor specialistische diagnose nodig is om verbinding te maken met de CPU en deze vergrendeling te resetten. Als dat het geval is, dan heb ik de tools om het te doen, en doe ik veel BECM-vergrendelingsresetten per postorder, maar soms brengen eigenaren de unit ook naar mij toe als ze niet te ver weg zijn.

Eerst en vooral, controleer de vergrendeling. Als die defect is, laat hem dan repareren en probeer de EKA opnieuw - na het wachten van de voorgeschreven tijd totdat KEYCODE LOCKOUT weer verdwenen is.

Marty
 
#13 ·
Als je een BECM hebt met versie V36 of hoger van de software erop, dan accepteert deze de EKA (in theorie) via nanocom of andere diagnoses die je in staat stellen de BECM uit te schakelen via de OBD-poort.

Als de BECM zich in een staat bevindt waarin het de EKA nodig heeft, dan kun je meestal niet zomaar de sleutel in het contact steken en het zelf laten oplossen. Ik heb gehoord dat het dit bij sommige gelegenheden doet - maar voor zover ik kan zien, is er geen echte reden waarom het daadwerkelijk zou werken, aangezien de EKA-vergrendeling anders is dan het opnieuw synchroniseren van de sleutel.

Mijn eerste aanspreekpunt zou zijn om de deursluiting te testen en de staat van de microschakelaars te controleren. Als ze allemaal werken (ik vermoed dat een van hen het oorspronkelijke probleem zou kunnen zijn dat voorkomt dat de EKA wordt geaccepteerd - zoals al vermeld - het heeft ZOWEL de CDL- als de sleutelschakelaars nodig om goed te werken voordat de BECM de sleutelomdraaien van de EKA correct kan lezen.

Het ergste scenario is dat de BECM in een alarmvergrendelingsmodus is gegaan, waarvoor specialistische diagnostiek nodig is om verbinding te maken met de CPU en deze vergrendeling te resetten. Als dat het geval is, heb ik de tools om het te doen en doe ik veel BECM-vergrendelingsresets per postorder, maar soms laten eigenaren de unit ook naar mij brengen als ze niet te ver weg zijn.

Eerst en vooral, controleer de vergrendeling. Als die defect is, laat hem dan repareren en probeer de EKA opnieuw - na het wachten van de voorgeschreven tijd totdat KEYCODE LOCKOUT weer verdwenen is.

Marty
Hoi Marty,

Deursluiting & microschakelaar controle is wat ik uit verschillende antwoorden hier heb verzameld dat ik als eerste zou moeten doen.

Wat zou me de versie van de software op de BeCM vertellen, of het V36 of hoger is? Enige duidelijke uitkijkposten?

Nogmaals bedankt
 
#12 ·
Hallo, ik heb vorige week net mijn deurslot van de bestuurder vervangen. Ik had een tijdje willekeurige vergrendelingen en ontgrendelingen. Toen dacht hij dat mijn alarm nog aan stond en ik deed de sleutel heen en weer om het alarm uit te zetten zodat hij zou starten. Ik bestelde dit
http://www.roverlandparts.com/range-rover-door-latches.aspx
van deze jongens (ik had geen pigtail, heel belangrijk) en de vroege ochtend dat ik hem erin wilde zetten, kon ik het alarm niet uitzetten, dus ik kon niet meer rijden. Ik schroefde mijn alarmspeaker los zodat hij niet zou klinken met knipperende lichten, plaatste het nieuwe slot en alles was weer perfect.
Succes
 
#15 ·
Hoi, ik heb vorige week net mijn deurslot van de bestuurder vervangen. Ik had een tijdje willekeurige vergrendelingen en ontgrendelingen. Toen dacht het dat mijn alarm nog aan stond en ik deed de sleutel heen en weer om het alarm uit te zetten zodat hij zou starten. Ik bestelde dit
Roverland Parts - Uw bron voor Land Rover-onderdelen
van deze jongens (ik had geen pigtail, heel belangrijk) en de ochtend dat ik het erin wilde zetten, kon ik het alarm niet uitzetten, dus ik kon niet meer rijden. Ik schroefde mijn alarmspeaker los zodat deze niet zou klinken met knipperende lichten, zette het nieuwe slot erin en alles was weer perfect.
Succes
Hoi, ik heb hier een vraag over. Ik ben in Australië en mijn 97 HSE weigerde gisteren om te werken met de fob en te starten. Batterij volledig opgeladen, maar bij het starten van de auto sprong hij aan. Een half uur later stopte ik bij een winkel om iets te halen en de sleutel vergrendelde, omdat de fob nog steeds niet werkte. Kwam terug, de sleutel ontgrendelde en het alarm ging af toen de deur werd geopend. Deur dicht en de sleutel vergrendelde weer en het alarm ging uit. Ontgrendeld en het alarm ging weer af toen de deur werd geopend. Belde mijn vrouw om te proberen te starten (ZEER ONIMPRESSIET) maar het lukte niet. Toen verscheen 'motor uitgeschakeld' op het dashboard en een telefoontje naar de wegenwacht liet ze uitrukken, konden het niet repareren en 4 uur later met een kantelbak naar huis. Het is hier net na 23.00 uur, dus te laat om de truc met de sleutel in het slot te proberen, maar ik kan hier niemand vinden die de deursloten heeft. Dus wat is in dat verband de pigtail-bit, want ik wil niet dat ik de mijne eruit moet halen en dan weer terug moet plaatsen terwijl ik een maand op een vervanging wacht?
 
#14 ·
Is dit dezelfde als die ook op LandyZone rondgaat? Ik las het daar en dacht dat het me ergens bekend voorkwam - en raakte in de war omdat ik dacht dat ik er vast wel op had gereageerd! Wat ik ook had gedaan... gewoon op een ander forum!

De sticker op de bovenkant van de BECM-zekeringkast (misschien een beetje vervaagd) zou de info over de versies moeten hebben. Er zou een Micro: V 'xx' en PAM: V 'xx' op moeten staan, dat zijn de softwarenummers. Als deze boven de 36 liggen, dan zou je de EKA via de diagnose van het juiste type moeten kunnen invoeren!

Marty
 
#16 ·
Oververhitting treedt eerder op bij langdurig stationair draaien dan tijdens het rijden. Als je de kans krijgt, geef hem dan een flinke snelheidsprik, laat hem dan stationair draaien en kijk of de temperatuur stijgt. Ze variëren allemaal een beetje, de mijne komt nooit boven de 95 graden, hoe warm de omgevingstemperatuur ook is of hoe hard hij ook heeft gewerkt, anderen kunnen 10 graden heter draaien dan dat. Als het hoger gaat dan dat, is er iets mis. Bevestig dat de temperatuurmeter op het dashboard op 12 uur staat als hij heet is. Knijp in de bovenste slang als hij op temperatuur is, hij moet stevig zijn maar niet keihard.

Controleer het EAS nadat het ongeveer 10 minuten heeft gelopen (om er zeker van te zijn dat het reservoir vol is als het heeft stilgestaan voordat je het ziet) door het in de toegangsmodus te zetten en dan direct naar High. Het moet onmiddellijk reageren en niet langer dan 10 seconden duren om van de ene hoogte naar de andere te gaan. Het zal eerst de achterkant bijna tot daar optillen, dan de voorkant om het waterpas te zetten, dan de achterkant en tenslotte weer de voorkant. Dit wordt gedaan zodat er nooit een situatie is waarin de voorkant hoger is dan de achterkant, wat betekent dat je anderen zou kunnen verblinden met je koplampen. Controleer de HEVAC (verwarmingsregelaars) en kijk of er een boeksymbool rechtsonder in het display staat. Dit geeft aan dat er een storing is gedetecteerd. Het verschijnt als het probeert de AC-compressorkoppeling in te schakelen, maar het moet opnieuw worden gevuld. Druk op de AC OFF-knop, zet de motor uit, wacht 20 seconden en start hem dan opnieuw. Als het boek te wijten was aan het gebrek aan koelmiddel (wat betekent dat de koppeling niet inschakelt omdat de drukschakelaar dit niet toestaat), zal het er niet meer zijn. Als het terugkomt met AC OFF ingedrukt, heeft het een andere storing gedetecteerd tijdens de zelftest bij het inschakelen. De meest voorkomende is hier een defecte of vastzittende mengmotor. Tijdens de eerste test worden alle 3 de mengmotoren van het ene uiteinde van hun slag naar het andere aangedreven om beweging en de verwachte feedback te controleren. Als er een uitvalt, zal deze niet langer proberen die mengmotor te bedienen. De wet van Murphy zegt dat ze altijd zullen falen in de meest onhandige modus, volle hitte in de zomer of maximale kou in het midden van de winter. Controleer nadat hij een tijdje heeft gelopen de middenconsolemat aan de bestuurderskant (bij de voetensteun) om er zeker van te zijn dat hij niet vochtig is. Als dat zo is, is er een lek van de O-ringen van de kachelkern. Nogmaals, een goedkope (twee O-ringen voor £ 3 per stuk) reparatie, maar lastig als je het nog nooit eerder hebt gedaan.

Koelvloeistoflekken moeten slecht zijn om ze van onderaf op te merken. Olielekken zijn bijna een standaard kenmerk, maar ze mogen niet zo erg zijn dat ze hun territorium markeren als ze geparkeerd staan. Als het nat en vettig lijkt, is dat niet goed. Als het alleen oliebevlekt is, is dat normaal.

Sleutelhangers werken mogelijk niet als de batterij leeg is geraakt en ze niet zijn gesynchroniseerd. Controleer of de rode LED knippert als er op een knop wordt gedrukt. Als dit wel het geval is, maar ze de auto niet vergrendelen of ontgrendelen, probeer ze dan te synchroniseren. Met alle deuren, motorkap en achterklep gesloten, steekt u de sleutel in het slot van de bestuurdersdeur. Draai naar vergrendelen (tegen de klok in), houd hem daar vast en houd de vergrendelknop op de fob ingedrukt totdat de LED sneller begint te knipperen. Laat de knop op de fob los en draai de sleutel terug naar het midden. Draai de sleutel naar ontgrendelen (met de klok mee) en doe hetzelfde met de ontgrendelknop. Dit zou de fob met de auto moeten synchroniseren en de centrale vergrendeling werkt nu op de afstandsbediening. Als dit niet lukt, is de synchronisatie mogelijk mislukt door versleten microschakelaars in de deursluiting (meestal veroorzaakt door de sleutel die de hele tijd wordt gebruikt in plaats van de afstandsbediening) en zal deze u vroeg of laat buitensluiten.

Controleer of deze de originele beveiligingskaart heeft met de radio- en EKA-codes erop. Als hij de kaart niet heeft, staan ze dan op een apart stuk papier of in het handboek?
Hoi Richard, ik heb een vraag met betrekking tot je laatste paragraaf. Zoals je je misschien herinnert, ben ik in Aus (en nee, mijn airbags zijn nog steeds niet gerepareerd, aangezien mijn snoeren pas deze week zijn aangekomen van de P38-onderdelensite, dus de tassen zijn momenteel omzeild) en mijn 97 HSE weigerde gisteren om te werken met de fob en te starten. Batterij volledig opgeladen, maar bij het starten van de auto sprong hij aan. Een half uur later stopte ik bij een winkel om iets te halen en de sleutel vergrendelde, omdat de fob nog steeds niet werkte. Kwam terug, sleutel ontgrendeld en alarm ging af toen de deur werd geopend. Deur gesloten en de sleutel vergrendelde weer en het alarm ging uit. Ontgrendeld en het alarm ging weer af toen de deur werd geopend. Belde mijn vrouw om te proberen starthulp te geven (ZEER ONTEVREDEN) zonder resultaat. Toen verscheen 'motor uitgeschakeld' op het dashboard en een telefoontje naar de wegenwacht liet ze uitrukken, konden het niet repareren en werden 4 uur later naar huis getild. Het is hier net na 23.00 uur, dus te laat om de truc met de sleutel in het slot te proberen, maar ik kan hier niemand vinden die de deursloten heeft. Dus met betrekking tot dat wat is dit pigtail-stuk in de onderstaande link, want ik wil niet dat ik de mijne eruit moet halen en het dan weer terug moet plaatsen terwijl ik een maand wacht op een vervanging? Dit met betrekking tot deze opmerking van januari 2017...
Hoi, ik heb vorige week mijn bestuurdersslot vervangen. Ik had een tijdje willekeurige sloten omhoog en omlaag. Toen dacht het dat mijn alarm nog steeds aan stond en ik deed de sleutel heen en weer om het alarm uit te schakelen zodat hij kon starten. Ik bestelde dit
Roverland Parts - Uw bron voor Land Rover-onderdelen
van deze jongens (ik had geen pigtail, heel belangrijk) en de ochtend dat ik hem erin wilde zetten, kon ik het alarm niet uitzetten, dus ik kon niet meer rijden. Schroefde mijn alarmspeaker los zodat hij niet zou klinken met knipperende lichten, plaatste het nieuwe slot en alles was weer perfect.
Succes
 
#17 ·
Ik heb dit bericht verplaatst naar een meer geschikte thread, omdat het niet echt relevant was voor degene waarin je het plaatste.

Vermoedelijk werkt het normaal gesproken met de sleutelhanger? Zo ja, en het werkte niet de eerste keer dat je het probeerde, dan had je last van RF-interferentie, of de sleutelhanger en de auto waren de synchronisatie kwijt. Ik vermoed het laatste, want hoewel je zegt dat de batterij volledig was opgeladen, was er een starthulp nodig om hem aan de praat te krijgen. Als je een losse accuklem hebt, zou dat werken, omdat je de startkabels op de klem zou aansluiten en niet op de accu. Evenzo zou het verbreken van de stroomtoevoer ertoe leiden dat de sleutelhanger opnieuw moet worden gesynchroniseerd. Als je hem dan met de sleutel hebt vergrendeld en met de sleutel hebt ontgrendeld, zou het goed moeten zijn, tenzij de microschakelaar van de sleutelschakelaar in de vergrendeling defect is geraakt, zodat hij denkt dat iemand de ruit heeft ingeslagen en met de dorpelknop heeft ontgrendeld. Vandaar dat het alarm afgaat en de startonderbreker actief is en je de melding 'motor uitgeschakeld' geeft. Je kunt de schakelaar misschien overtuigen om te werken door de sleutel een paar keer te bewegen om te ontgrendelen en de alarm-LED bovenop het dashboard te bekijken. Zodra je draait om te ontgrendelen en dat stopt met knipperen, is het gelukt.

Als je sleutelhanger eerder werkte, kun je de sleutelhanger opnieuw synchroniseren door ervoor te zorgen dat alle deuren en de achterklep gesloten zijn, de sleutel in het deurslot te steken, naar vergrendelen te draaien, daar vast te houden en tegelijkertijd de vergrendelknop op de sleutelhanger ingedrukt te houden totdat de LED erop sneller begint te knipperen. Laat de knop van de sleutelhanger los en draai de sleutel dan terug naar het midden. Draai vervolgens naar ontgrendelen en doe hetzelfde, maar gebruik deze keer de ontgrendelknop op de sleutelhanger. Daarmee wordt de sleutelhanger gesynchroniseerd met de auto, zodat je de sleutelhanger weer kunt gebruiken om te vergrendelen en ontgrendelen terwijl je wacht op een vervangende deursluiting.

Er zijn 3 verschillende sluitingen gemonteerd, maar ze zijn allemaal uitwisselbaar. De vroege, tot VIN VA351307, hebben de aansluiting op de sluiting zelf, die van WA351308 tot WA410481 hebben de draden die uit de sluiting komen met twee aansluitingen op een korte vliegende draad (vermoedelijk wat in de oudere thread een 'pigtail' wordt genoemd) en tenslotte de late, vanaf VIN XA410482, die de vliegende draad hebben, maar een andere stekker (een enkele 8-weg stekker in plaats van een 6-weg en 1-weg). Je kunt de middelste in een vroege auto plaatsen en je hebt gewoon een beetje reservekabel om ergens weg te stoppen. Je kunt de allereerste niet plaatsen, omdat de kabels niet lang genoeg zijn om de sluiting te bereiken.
 
#18 ·
Omdat je in OZ bent, kan ik je vertellen dat als je binnen een paar parkeerplaatsen van een openbare telefoon van Telstra parkeert, je afstandsbediening niet werkt, dus zoals Richard zegt, RF-interferentie. Alle straattelefoons van Telstra zijn Wi-Fi-bases en hebben de neiging om je centrale vergrendeling te verstoren. Had hetzelfde met de mijne gisteren. Gelukkig gedraagt de mijne zich goed en vergrendelt en ontgrendelt hij met de sleutel zonder verdere problemen.