Range Rovers Forum banner

Instrukcja: Demontaż zespołu termostatu - 4.4 HSE

28K views 11 replies 6 participants last post by  06BlackSport  
#1 · (Edited by Moderator)
Celem tego opracowania jest dostarczenie instrukcji „jak to zrobić” w celu wymiany zespołu termostatu, jeśli to samo przydarzy się Twojemu RRS, tak jak mi się przydarzyło – jak widać tutaj; http://www.rangerovers.net/forum/9-...ge-rover-sport-l320/81761-2006-sport-overheated-reduced-engine-performance.html. W zależności od Twojego poziomu umiejętności powinno to zająć od 2 do 4 godzin. Najtrudniejszym wyzwaniem, z jakim się spotkałem podczas tego procesu, było usunięcie dwóch śrub z dolnej połowy zespołu, które znajdują się w niezwykle ciasnych obszarach – YMMV.

Uwaga:
Wykonano tę instalację, gdy mój układ chłodzenia był całkowicie opróżniony. Jeśli wykonujesz tę procedurę, gdy w układzie nadal znajduje się płyn chłodzący, możesz doświadczyć wycieku płynu podczas odłączania niektórych węży. Zaleca się, aby w przypadku ponownego napełniania sprawdzić szczelność za pomocą uszczelnienia próżniowego. Ponadto, jeśli wykonujesz tę naprawę, rozważ następujący wątek jako środek zapobiegawczy, aby Twój RRS działał płynnie; http://www.rangerovers.net/forum/9-range-rover-sport-l320/48031-2-hour-tune-up-4-4-hse.html

Kredyty:
RoverGuy7
Gooseyloosey

Wymagane narzędzia
Grzechotka ¼” – cienki profil do ograniczonych obszarów i najlepiej z obrotową głowicą lub odpowiednikiem)
Gniazdo 6 mm – Używane do demontażu osłony silnika
Gniazdo 8 mm – Wszystkie napotkane śruby
T25 Torx – śruby PCV
T30 Torx – śruby zespołu termostatu
Śrubokręt krzyżakowy i płaski
Szczypce – do usuwania zacisków węży
Przedłużki gniazd o różnej długości – 3” i 4”

Wymagana część
Zespół termostatu – Oryginalna część Land Rovera nr: LR005631

Krok 1.
Zdejmij osłonę silnika, wykręcając (4) śruby 6 mm w każdym rogu.
View attachment 62201
Krok 2.
Zdejmij obudowę filtra powietrza, wtyczkę MAF, plastikowy lejek z korpusu przepustnicy i osłonę/osłonę wentylatora chłodnicy.
View attachment 62193
Krok 3.
Odłącz następujące węże i kable od korpusu przepustnicy – na zdjęciu nie widać „zaworu T”, który u mnie zawiódł, ale zdjęcie można znaleźć tutaj http://www.rangerovers.net/forum/9-...-range-rover-sport-l320/48031-2-hour-tune-up-4-4-hse-post392335.html#post392335;

Krok 4.
Odłącz następujące węże od zespołu termostatu;
Image

Krok 5.
Wykręć (3) śruby T30 mocujące termostat – pamiętaj, że podczas wymiany na nową część przy ponownym montażu nowa MOŻE pozostać.

Krok 6.
Zdejmij korpus przepustnicy – (4) śruby 8 mm. BARDZO UWAŻAJ podczas oddzielania korpusu przepustnicy od kolektora. Pomiędzy nimi znajduje się cienka metalowa uszczelka, która jest niezwykle delikatna. Uszkodzenie go będzie wymagało wymiany przed ponownym montażem.
Image


Image

Krok 7.

Odkręć części zespołu termostatu i żółty klips mocujący – tutaj napotkasz 2 problematyczne śruby
Image
 
#2 · (Edited by Moderator)
Krok 7 cd.


Image


Krok 8.

Wykręć śruby przedłużające przepustnicę i pozostaw je na miejscu – usuniesz je po następnym kroku.
Image



Krok 9.
Odkręć EGR od przedłużenia za pomocą (2) poziomych śrub 8 mm. BĄDŹ BARDZO OSTROŻNY podczas oddzielania EGR od przedłużenia. Pomiędzy nimi znajduje się cienka metalowa uszczelka, która jest niezwykle delikatna. Uszkodzenie jej będzie wymagało wymiany przed ponownym montażem.
Image

Krok 10.
Oddziel przedłużenie od bloku silnika.

Krok 11.
Usuń pozostałą część zespołu termostatu, trzymaną przez (4) śruby T30.
Image


W tym momencie powinieneś czuć się dobrze ze sobą. Idź i ciesz się piwem! Poświęć trochę czasu na wyczyszczenie korpusu przepustnicy i okolic, jeśli Twój zawór T zrobił bałagan, tak jak mój… Mam nadzieję, że zwracałeś uwagę i nie będziesz potrzebował pełnego „Jak to zrobić”, aby ponownie złożyć, ale zauważę co następuje;

Zespół termostatu składa się z dwóch części – części, która jest połączona z blokiem silnika za pomocą (4) śrub i przedniej części trzymanej przez żółty klips. Załóż ponownie wszystkie metalowe zaciski do węży. Sprawdź podwójnie i potrójnie!
 
#7 ·
Pompa wodna jest tuż pod spodem - usunięcie wentylatora byłoby ogromne, ale nie mogłem go zdjąć. Również całkowicie nie usunąłem paska i dało się to zrobić. Lewą śrubę problemową w kroku 7 łatwiej zobaczyć, jeśli wyciągniesz czujnik temperatury termometru. Zerwałem tę śrubę, a zamiennik od dealera (5,89 $ za śrubę) ma teraz łeb 8 mm, więc łatwiej z nim pracować. Świetny opis!
 
#8 ·
Pompa wodna jest tuż poniżej - usunięcie wentylatora byłoby ogromne, ale nie mogłem go zdjąć. Również całkowicie nie usunąłem paska i dało się to zrobić. Lewą śrubę problemową w kroku 7 łatwiej zobaczyć, jeśli wyciągniesz czujnik temperatury termometru. Zerwałem tę śrubę, a zamiennik od dealera (5,89 $ za śrubę) ma teraz łeb 8 mm, więc łatwiej z nim pracować. Świetny opis!
Dziękuję za ostatnie zdanie, które napisałeś. Szukałem potwierdzenia, ponieważ zerwałem gwint tej samej śruby podczas instalacji nowej obudowy termostatu. Muszę zdobyć dodatkową śrubę, aby móc ją ponownie nagwintować lub użyć zestawu gwintowników. Musiałem wiedzieć, co zdobyć i wszystko wychodziło jako zamienny łeb śruby 8 mm, co wprowadzało mnie w zakłopotanie. Dziękuję za potwierdzenie, że zamiennik to rzeczywiście łeb śruby 8 mm, a nie bit torx.