Celem tego opracowania jest dostarczenie instrukcji „jak to zrobić” w celu wymiany zespołu termostatu, jeśli to samo przydarzy się Twojemu RRS, tak jak mi się przydarzyło – jak widać tutaj; http://www.rangerovers.net/forum/9-...ge-rover-sport-l320/81761-2006-sport-overheated-reduced-engine-performance.html. W zależności od Twojego poziomu umiejętności powinno to zająć od 2 do 4 godzin. Najtrudniejszym wyzwaniem, z jakim się spotkałem podczas tego procesu, było usunięcie dwóch śrub z dolnej połowy zespołu, które znajdują się w niezwykle ciasnych obszarach – YMMV.
Uwaga:
Wykonano tę instalację, gdy mój układ chłodzenia był całkowicie opróżniony. Jeśli wykonujesz tę procedurę, gdy w układzie nadal znajduje się płyn chłodzący, możesz doświadczyć wycieku płynu podczas odłączania niektórych węży. Zaleca się, aby w przypadku ponownego napełniania sprawdzić szczelność za pomocą uszczelnienia próżniowego. Ponadto, jeśli wykonujesz tę naprawę, rozważ następujący wątek jako środek zapobiegawczy, aby Twój RRS działał płynnie; http://www.rangerovers.net/forum/9-range-rover-sport-l320/48031-2-hour-tune-up-4-4-hse.html
Kredyty:
RoverGuy7
Gooseyloosey
Wymagane narzędzia
Grzechotka ¼” – cienki profil do ograniczonych obszarów i najlepiej z obrotową głowicą lub odpowiednikiem)
Gniazdo 6 mm – Używane do demontażu osłony silnika
Gniazdo 8 mm – Wszystkie napotkane śruby
T25 Torx – śruby PCV
T30 Torx – śruby zespołu termostatu
Śrubokręt krzyżakowy i płaski
Szczypce – do usuwania zacisków węży
Przedłużki gniazd o różnej długości – 3” i 4”
Wymagana część
Zespół termostatu – Oryginalna część Land Rovera nr: LR005631
Krok 1.
Zdejmij osłonę silnika, wykręcając (4) śruby 6 mm w każdym rogu.
View attachment 62201
Krok 2.
Zdejmij obudowę filtra powietrza, wtyczkę MAF, plastikowy lejek z korpusu przepustnicy i osłonę/osłonę wentylatora chłodnicy.
View attachment 62193
Krok 3.
Odłącz następujące węże i kable od korpusu przepustnicy – na zdjęciu nie widać „zaworu T”, który u mnie zawiódł, ale zdjęcie można znaleźć tutaj http://www.rangerovers.net/forum/9-...-range-rover-sport-l320/48031-2-hour-tune-up-4-4-hse-post392335.html#post392335;
Krok 4.
Odłącz następujące węże od zespołu termostatu;
Krok 5.
Wykręć (3) śruby T30 mocujące termostat – pamiętaj, że podczas wymiany na nową część przy ponownym montażu nowa MOŻE pozostać.
Krok 6.
Zdejmij korpus przepustnicy – (4) śruby 8 mm. BARDZO UWAŻAJ podczas oddzielania korpusu przepustnicy od kolektora. Pomiędzy nimi znajduje się cienka metalowa uszczelka, która jest niezwykle delikatna. Uszkodzenie go będzie wymagało wymiany przed ponownym montażem.
Krok 7.
Odkręć części zespołu termostatu i żółty klips mocujący – tutaj napotkasz 2 problematyczne śruby
Uwaga:
Wykonano tę instalację, gdy mój układ chłodzenia był całkowicie opróżniony. Jeśli wykonujesz tę procedurę, gdy w układzie nadal znajduje się płyn chłodzący, możesz doświadczyć wycieku płynu podczas odłączania niektórych węży. Zaleca się, aby w przypadku ponownego napełniania sprawdzić szczelność za pomocą uszczelnienia próżniowego. Ponadto, jeśli wykonujesz tę naprawę, rozważ następujący wątek jako środek zapobiegawczy, aby Twój RRS działał płynnie; http://www.rangerovers.net/forum/9-range-rover-sport-l320/48031-2-hour-tune-up-4-4-hse.html
Kredyty:
RoverGuy7
Gooseyloosey
Wymagane narzędzia
Grzechotka ¼” – cienki profil do ograniczonych obszarów i najlepiej z obrotową głowicą lub odpowiednikiem)
Gniazdo 6 mm – Używane do demontażu osłony silnika
Gniazdo 8 mm – Wszystkie napotkane śruby
T25 Torx – śruby PCV
T30 Torx – śruby zespołu termostatu
Śrubokręt krzyżakowy i płaski
Szczypce – do usuwania zacisków węży
Przedłużki gniazd o różnej długości – 3” i 4”
Wymagana część
Zespół termostatu – Oryginalna część Land Rovera nr: LR005631
Krok 1.
Zdejmij osłonę silnika, wykręcając (4) śruby 6 mm w każdym rogu.
View attachment 62201
Krok 2.
Zdejmij obudowę filtra powietrza, wtyczkę MAF, plastikowy lejek z korpusu przepustnicy i osłonę/osłonę wentylatora chłodnicy.
View attachment 62193
Krok 3.
Odłącz następujące węże i kable od korpusu przepustnicy – na zdjęciu nie widać „zaworu T”, który u mnie zawiódł, ale zdjęcie można znaleźć tutaj http://www.rangerovers.net/forum/9-...-range-rover-sport-l320/48031-2-hour-tune-up-4-4-hse-post392335.html#post392335;
Krok 4.
Odłącz następujące węże od zespołu termostatu;

Krok 5.
Wykręć (3) śruby T30 mocujące termostat – pamiętaj, że podczas wymiany na nową część przy ponownym montażu nowa MOŻE pozostać.
Krok 6.
Zdejmij korpus przepustnicy – (4) śruby 8 mm. BARDZO UWAŻAJ podczas oddzielania korpusu przepustnicy od kolektora. Pomiędzy nimi znajduje się cienka metalowa uszczelka, która jest niezwykle delikatna. Uszkodzenie go będzie wymagało wymiany przed ponownym montażem.


Krok 7.
Odkręć części zespołu termostatu i żółty klips mocujący – tutaj napotkasz 2 problematyczne śruby
