Range Rovers Forum banner
21 - 40 of 76 Posts
Cześć,

Mój Lr4 jest z 2010 roku i ma 231 000 km na liczniku. W zeszłym roku sprowadziłem Landy'ego z Kanady do Niemiec. Naprawa napinacza i prowadnic została wykonana w 2016 roku przy przebiegu 170 000 km. Ale teraz czasami mam tykanie na ciepłym biegu jałowym. A w ciągu ostatnich 2 miesięcy 4 razy zapaliła się żółta kontrolka silnika na desce rozdzielczej na krótki czas i w warsztacie powiedziano mi, że to problem z wałkiem rozrządu na prawym rzędzie. Kiedy samochód jest bardzo zimny rano, uruchamia się cicho i ma nieco wyższe, spokojne obroty biegu jałowego. Kiedy zaczynam jechać, obroty biegu jałowego są normalne.
Czasami słyszę wycie w zakresie od 1700 do 2300 obr./min.
Teraz mam nadzieję, że nie będę musiał ponownie robić rozrządu.
Czy ktoś ma jakieś pomysły?

Dzięki, Michael.
 
Dla przyszłych odniesień - mam 5.0 S/C RR z 2011 roku i mogę powiedzieć, że przynajmniej z jednym z zestawów narzędzi eBay za ~200 $, długa śruba ściągacza nie pasuje z chłodnicą, prawdopodobnie maksymalnie pod kątem 30 stopni podczas próby dopasowania, chyba że jestem całkowicie pusty w głowie. Rozważam odcięcie końca śruby, ponieważ wydaje się, że nie musi być tak długa, użyłbym podwójnie ułożonych nakrętek do obracania śruby.

Porada, jeśli chcesz, aby wał korbowy był łatwiejszy do wyjęcia, użyj mnożnika momentu obrotowego. Mnożnik 3,5x kosztuje około 200 $ na Amazon, co ułatwia odkręcanie (i łatwo mieści się przy małym prześwicie w porównaniu z kluczem udarowym).

Wow, żeby wyjąć chłodnicę, trzeba wyjąć reflektory i przedni zderzak!? Co za ból.
 
Zdaję sobie sprawę, że to stary wątek, ale jest NIEOCENIONY dla tych z nas, którzy muszą dokonać tej naprawy. Jestem za to wdzięczny i jestem dłużnikiem wszystkich. Właśnie skończyłem tę procedurę (jeszcze wszystkiego nie złożyłem) i chciałem wyjaśnić kilka kroków i dodać kilka skrótów. Wszystko to dotyczy modeli L322 z lat 2010-2012.

1) Wszyscy musimy zdać sobie sprawę, że procedura wymieniona w załączonym pliku PDF została napisana w założeniu, że zrobiliśmy kilka rzeczy, których wielu mogło nie zrobić, a jedną z nich jest - WYJMOWANIE ŚWIEC ZAPŁONOWYCH. Na początku pominąłem ten krok i kiedy chciałem włożyć z powrotem śrubę koła pasowego wału korbowego, aby obrócić ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara i znaleźć GMP, obróciłem ją do specyfikacji podanej w pliku PDF, która wynosiła 20 Nm i BYŁA BŁĘDNA. Moment obrotowy dla tego kroku powinien wynosić 50 Nm (patrz dowolna inna instrukcja serwisowa 5.0), ale nawet wtedy śruba zawsze się luzowała podczas próby obracania. Wtedy zdałem sobie sprawę, że określili ten moment obrotowy zakładając, że usunąłeś świece zapłonowe. Więc po zrobieniu tego, wał korbowy obracał się łatwo przy momencie obrotowym 50 Nm przyłożonym do śruby.

2) Post użytkownika newmanium powyżej jest poprawny - nie ma możliwości użycia odpowiedniego zestawu narzędzi do demontażu koła pasowego w stylu LR, aby włożyć długą śrubę demontażową bez wyjmowania chłodnicy. To po prostu niemożliwe, kropka. Jestem pewien, że istnieją inne ściągacze do wału korbowego, które mogą to zrobić, ale mój był w stylu LR. Więc czytając instrukcję demontażu chłodnicy, zauważysz, że chcą, abyś usunął zderzak, światła, panel zatrzasku maski, a niektórzy sugerują nawet usunięcie skraplacza, co oczywiście wiąże się z ewakuacją klimatyzacji. Myśląc, że muszę to zrobić, wycofałem się 4 miesiące temu, kiedy usłyszałem pierwsze tykanie łańcucha. Ale po tym, jak pewnego ranka otrzymałem przerażający kod błędu uruchamiania, zdałem sobie sprawę, że muszę się w to zagłębić. Dobrą wiadomością jest to, że NIE musisz zdejmować zderzaka, świateł i na pewno żadnej klimatyzacji, aby wyjąć chłodnicę. Wystarczy zdjąć panel zatrzasku maski i nie trzeba nawet odłączać przewodów zatrzaskowych pod spodem. Stamtąd możesz uwolnić wszystko blokujące chłodnicę, a ona po prostu wysunie się w górę i na zewnątrz. Prawdę mówiąc, cały proces zajął mi tylko 15 minut, ponieważ wszystkie węże i tak są odłączone. I jest o wiele więcej miejsca, gdy chłodnica jest z drogi. Zrobiłem to, że odłupałem kawałek plastikowej ramy, która zakręca wokół dolnego głównego węża chłodnicy, ponieważ krzywizna uniemożliwiała łatwe wysunięcie (zobaczysz, co mam na myśli, gdy tam dotrzesz). To niczemu nie szkodzi i znacznie ułatwia wkładanie i wyjmowanie.

3) Górna śruba pokrywy zaworów po prawej stronie, na której osadzona jest część zespołu szyny paliwowej, była tak długa, że ​​uniemożliwiała podniesienie zespołu szyny paliwowej bez odłączania połączeń dalej w dół linii. Zdałem sobie sprawę, że był tylko o około 1/4 cala za długi, więc odciąłem górną końcówkę (która nie jest gwintowana) i oczyściłem pozostałe gwinty. To nic nie zmienia pod względem bezpieczeństwa i montażu szyny paliwowej, ale sprawiło, że jej podniesienie i usunięcie z drogi było bezproblemowe.

4) Sam Defekt Napinacza Rozrządu: Po zrobieniu tego zdaję sobie sprawę, w czym tkwi problem. Mój konkretny 5.0 przy 120 tys. km działał idealnie. Patrząc przez wlew oleju, co tydzień sprawdzałem moje łańcuchy i były bardzo napięte, nigdy nawet raz nie były luźne. Ale po demontażu napinacze były całkowicie zniszczone. Więc zaglądanie do łańcuchów i wiedza, że ​​są napięte, nie kupuje ci czasu, to opóźnia nieuniknione, ponieważ teraz zdaję sobie sprawę, że WSZYSTKIE 5.0 V8 będą miały ten problem, niektóre później niż inne, w zależności od interwału serwisowego i rodzaju oleju, ale wszystkie umrą z powodu awarii napinacza, jeśli się za nie nie zabierzesz. Jak wielu pisało, napinacz zagłębia się w miękkie aluminium na starych prowadnicach, a następnie wydłuża się na tyle, że nie może już utrzymać odpowiedniego napięcia, ALE w trakcie tego procesu kołek napinacza klinuje się w otworze, który wykopuje i skręca się na boki, gdy prowadnica się porusza, co ostatecznie zanieczyszcza kołek w jego otworze. Mechanizm zapadkowy, który się tam znajduje i który ma za zadanie utrzymywać napięcie, gdy silnik jest wyłączony, a olej wyciekł, wtedy przestanie działać. W większości przypadków napinacz jest wciśnięty w otwór na tyle, że po prostu nie wypadnie na dół, ale czasami tak się dzieje i kiedy to się dzieje, oczywiście nie ma napięcia na łańcuchu przy rozruchu i możliwa jest katastrofa. OBA moje napinacze nie mogły się swobodnie cofnąć, ani mechanizm zapadkowy żadnego z nich nie działał, ponieważ został zniekształcony przez wciśnięcie kołka w prowadnicę przez te wszystkie mile. Więc moja teoria jest taka, że ​​to nie kołek nadmiernie się rozciąga. To kołek opada w pewnym momencie w dół do otworu pod zniekształconym kątem i zakleszcza się na tyle, że nawet ciśnienie hydrauliczne go nie uwolni. W każdym razie, moim zdaniem, nie ma konserwacji zapobiegawczej, która mogłaby to zmienić. To zły projekt. JLR wiedział o tym od lat, nic z tym nie zrobił i z tego powodu nie mam dla nich żadnego szacunku. FWIW, zmiana tych nowych napinaczy i prowadnic nie nastąpiła w 2013 roku. Wiele modeli z lat 2013 i 2014 ma ten problem, ponieważ to we wczesnych miesiącach 2014 roku (kwiecień, maj?) linia montażowa w końcu przeszła na nowe części. Więc jeśli masz model 5.0 RR z 2014 roku, który został zbudowany pod koniec 2013 roku, założyłbym się, że będziesz miał ten problem. Dość prostym sposobem, aby to sprawdzić, jest wpuszczenie kamery otworowej przez wlew oleju w kierunku prowadnicy lub napinacza po lewej stronie i poszukanie numeru części wytłoczonego na boku. Nie musisz widzieć wszystkiego, tylko pierwsze dwa znaki alfanumeryczne. Jeśli nie są to „FX”, masz stare napinacze i prowadnice. Jako wskazówka dotycząca zakupu używanego RR, aby wiedzieć, co kupujesz z wyprzedzeniem, znajdź kopię katalogu części Microcat LR z 2014 roku. W 2014 roku LR nie zaktualizował wszystkich swoich katalogów, aby pokazywały tylko nowe prowadnice i napinacze dla modeli 5.0 V8 z lat 2010+, po prostu pokazują numer części, który był w samochodzie. Więc jeśli wpiszesz VIN i wyszukasz napinacz lub prowadnicę, załaduje się część, którą miał Twój silnik, gdy był nowy. Dlatego nie jestem pewien co do zmiany, ponieważ po prostu wpisuję numery VIN samochodów, które mogę chcieć kupić, ale nigdy nie wpisałem numeru VIN z 2013 roku, który miał nowe części, ani nigdy nie znalazłem modelu z budową ze stycznia, lutego 2014 roku, który miał nowe części. Pierwszy, który znalazłem, to model z kwietnia 2014 roku z nowymi częściami. Zrób pracę domową w tej kwestii. Jeśli ktoś ma stare prowadnice/napinacze w samochodzie, na który patrzę, proszę o 3-5 tys. rabatu lub odchodzę.

5) Montaż napinacza: Zdecydowałem się nie wyjmować kołka, dopóki nie zainstalowałem, zamiast rozciągać i składać napinacz i wymieniać kołek. Wydawało się, że działa dobrze, ale kiedy obróciłem go ręcznie o 2 obroty, napinacze wydały kliknięcie, które mnie wystraszyło. Więc wyjąłem jeden, rozciągnąłem go i złożyłem i ponownie zainstalowałem. Wydał to samo kliknięcie. Co w końcu zdałem sobie sprawę, że było NORMALNE. Podczas instalacji nowych napinaczy oczywiście nie ma w nich oleju, więc hydraulika nie wchodzi w grę. Tylko mechanizm zapadkowy działa, stosując minimalne napięcie i zapobiegając wpadnięciu kołka z powrotem do otworu (tak samo jak w warunkach zimnego rozruchu), więc wiesz, że są prawidłowo zainstalowane, jeśli możesz oprzeć się o nie i wcisnąć kołek z powrotem do połowy, ale potem napotkasz opór. Jak stwierdzono w pliku PDF, jeśli możesz wcisnąć kołki całą drogę z powrotem do otworu, są one nieprawidłowo zainstalowane, więc spróbuj ponownie.

6) Usunąłem plastikowe elementy nadkola i wewnętrzne dolne elementy plastikowe, ale zdałem sobie sprawę, że mogę uwolnić rozrusznik i odsunąć go na bok, aby zainstalować narzędzie blokujące koło zamachowe bez tego. Pomiń to, oszczędza około godziny.

7) Uszczelniacz: Instrukcja wymaga Loctite 5901G. Powodzenia w znalezieniu go, a następnie zapłaceniu za niego. Permatex Ultra Grey ma prawie taką samą specyfikację. 7,99 $.

8) Śruba wału korbowego: Zawsze kupuj NOWĄ, jak ostrzega instrukcja. Mój model z 2010 roku miał wymienioną uszczelkę głowicy w serwisie przed zakupem. Facet wykonał fenomenalną robotę, ale użył starej śruby. Faktycznie się odkręciła! Dzięki Bogu koło pasowe pozostało na miejscu, bo musiałbym zezłomować samochód. I wydaj pieniądze na mnożnik momentu obrotowego. Użyjesz go do tak wielu rzeczy, po prostu wspaniale jest go mieć. Dokręcanie śruby koła pasowego wału korbowego o dodatkowe 270 stopni jest po prostu bezproblemowe przy jego użyciu.

9) Sprawdzanie rozrządu. Dawno temu kupiłem wtyczkę rozrządu pompy paliwa i nigdy jej nie użyłem. Więc po zainstalowaniu napinaczy obróciłem ręcznie dwa razy, aż wpust wału korbowego znalazł się na godzinie 6, narzędzie czujnika wału korbowego pasowało ciasno do koła zamachowego, a wtyczka rozrządu pompy paliwa wsunęła się w swoje gniazdo. Niezbędne, ale dało mi to spokój ducha. Jednak będę musiał wrócić i usunąć ten post, jeśli przy uruchomieniu silniki się zepsują.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego wątku. Nigdy bym tego nie próbował bez was.
 
Jak zła jest ta praca? Powiedzmy, w porównaniu do wymiany łańcuchów rozrządu i napinaczy w V8 4.0 Jag? Ile godzin? Niektórzy dostawcy twierdzą, że łańcuch wtrysku bezpośredniego również może się rozciągać, a jego wymiana będzie wymagała wyjęcia silnika z ciężarówki. Jak często się to zdarza? Wiem, że na tym forum są technicy JLR ;)
 
Pojazd zaczął wyświetlać kod P0016 około tydzień temu, wymieniłem czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Wykasowałem kody i kontrolkę, a kody powróciły w mniej niż 20 mil...
 
Czy ta procedura ma również zastosowanie do silnika 4.4L w modelu Sport HSE z 2008 roku???
Jeśli nie, czy ktoś może wskazać mi procedurę dla tego silnika?

Pojazd zaczął wyświetlać kod P0016 około tydzień temu, wymieniłem czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
Wymazałem kody i kontrolkę, a kody powróciły w mniej niż 20 mil...
Nie mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie, ponieważ nie wykonywałem tej procedury. Ale myślę, że ważne jest, aby zauważyć, że ta procedura jest przeznaczona do wymiany oryginalnego napinacza i prowadnicy na nowszy model, który wytrzymuje dłużej w silniku 5.0. Zakłada się, że łańcuch i inne elementy sprzętowe są w dobrym stanie. Jaki masz przebieg? Z tego co wiem, w silniku 4.4 żywotność napinaczy i prowadnic jest bardziej zbliżona do żywotności łańcucha, więc jeśli masz problemy i rozbierasz silnik, powinieneś wymienić wszystkie części, w tym łańcuch. W takim przypadku to skrót nie miałby zastosowania.
 
Nie mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie, ponieważ nie przeprowadziłem tej procedury. Ale myślę, że ważne jest, aby zauważyć, że ta procedura jest przeznaczona do wymiany oryginalnego napinacza i prowadnicy na nowszy model, który wytrzymuje dłużej w silniku 5.0. Zakłada się, że łańcuch i inne elementy są w dobrym stanie. Jaki masz przebieg?
Z tego, co wiem, w 4.4 żywotność napinaczy i prowadnic jest bardziej zbliżona do żywotności łańcucha, więc jeśli masz problemy i rozbierasz go, powinieneś wymienić wszystkie części, w tym łańcuch. W takim przypadku to skrót nie miałby zastosowania.
Pojazd ma 120 000 mil przebiegu.
Prawdopodobnie dobrym pomysłem jest również wymiana łańcucha i innych powiązanych części.
Po prostu mam problemy ze znalezieniem informacji o tym silniku.
Kupiłem instrukcję obsługi z serwisu Ebay (plik PDF do pobrania) ma ponad 5500 stron, ale jest słabo zorganizowana i trudno znaleźć informacje, których szukasz...
 
Pojazd ma 120 tys. mil przebiegu.
Prawdopodobnie dobrym pomysłem jest również wymiana łańcucha i innych powiązanych części.
Po prostu mam problemy ze znalezieniem informacji dla tego silnika.
Kupiłem instrukcję z serwisu Ebay (plik PDF do pobrania), ma ponad 5500 stron, ale jest słabo zorganizowana i trudno znaleźć poszukiwane informacje...
Czy użycie wyszukiwania tekstu nie działa lub nie działa dobrze w pliku PDF tego rozmiaru? Może używają jakichś niestandardowych terminów. Nie jestem pewien. Sprawdź to forum pod kątem linków do plików PDF, krąży kilka darmowych podręczników o objętości 4000 stron i rozmiarze 300 MB. Ten sam?[/QUOTE]

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
Czy użycie wyszukiwania tekstu nie działa lub nie działa dobrze w pliku PDF tego rozmiaru? Może używają jakichś niestandardowych terminów. Nie jestem pewien. Sprawdź to forum pod kątem linków do plików PDF, krąży kilka darmowych materiałów dla instrukcji o objętości 4000 stron, o rozmiarze 300 MB. To samo?


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Tak, wyszukiwanie tekstu to jedyny sposób, w jaki udało mi się do tej pory coś znaleźć,... Ale ta instrukcja obejmuje Diesla, 4.2L, 4.4L i kilka innych modeli, więc nie zawsze masz pewność, na który pojazd patrzysz, gdy coś znajdziesz, chyba że przewiniesz kilka stron do tyłu, aby to zobaczyć, bardzo frustrujące i czasochłonne... Jeszcze nie widziałem instrukcji o objętości 4000 stron, najprawdopodobniej tej samej, wersja, którą posiadam, zawiera również instrukcję obsługi i kilka innych dokumentów, które zostały dostarczone z pojazdem... Jest bardzo obszerna, ale słabo zorganizowana, co bardzo utrudnia znalezienie czegokolwiek, poszukam instrukcji o objętości 4000 stron, o której mówisz, może jest lepiej zorganizowana... Dziękuję
 
Tak, wyszukiwanie tekstu to jedyny sposób, w jaki udało mi się do tej pory coś znaleźć,... Ale ta instrukcja obejmuje Diesla, 4.2L, 4.4L i kilka innych modeli, więc nie zawsze masz pewność, na który pojazd patrzysz, gdy coś znajdziesz, chyba że przewiniesz kilka stron do góry, aby zobaczyć, bardzo frustrujące i czasochłonne... Jeszcze nie widziałem instrukcji o objętości 4000 stron, najprawdopodobniej tej samej, wersja, którą posiadam, zawiera również instrukcję obsługi i kilka innych dokumentów, które zostały dostarczone z pojazdem... Jest bardzo obszerna, ale słabo zorganizowana, co bardzo utrudnia znalezienie czegokolwiek, poszukam instrukcji o objętości 4000 stron, o której mówisz, może jest lepiej zorganizowana... Dziękuję

Wysłane z mojego iPhone'a przy użyciu Tapatalk
 
Discussion starter · #32 · (Edited)
Teoretycznie napinacze powinny być już prawidłowo "załadowane", ale zawsze robię tak, jak mówisz, po prostu dla własnego spokoju. Ale musisz upewnić się, że tłok jest ściśnięty tak głęboko, jak to możliwe. Musi się wcisnąć poniżej punktu, w którym jest zlicowany z korpusem napinacza, więc musisz użyć jakiegoś małego dystansu, aby to zapewnić. Następnie można włożyć sworzeń i zwolnić ciśnienie. Spróbuję znaleźć krótki filmik, który to pokazuje.

Oficjalna metoda polega na wciśnięciu go, aż będzie można włożyć sworzeń, a następnie wciśnięciu go dalej, jak wspomniano powyżej.

Używam zmodyfikowanego zestawu do demontażu koła pasowego z silnika 4.2, ale jestem pewien, że uniwersalny ściągacz zadziała. Narzędzie do trzymania koła pasowego podczas luzowania i dokręcania śruby koła pasowego musi być solidne ze względu na bardzo wysokie ustawienie momentu obrotowego.
 
Discussion starter · #34 ·
Wyszukaj w Google hasło "Jaguar 4.2 zestaw do demontażu koła pasowego", a zobaczysz rozmiar ściągacza, którego używam. Nie ma potrzeby wyjmowania chłodnicy.

Nigdy nie używałem właściwego zestawu do silnika 5.0, ale rozumiem, że wymaga on przycięcia, aby uniknąć wyjmowania chłodnicy.
 
Nawiasem mówiąc, ten gość w Gettysburgu, PA, który używa metody zamka błyskawicznego do wymiany prowadnic i napinaczy, nie zdejmuje pompy wodnej. Zamiast tego najwyraźniej usunął pompę próżniową, co pozwala mu na zdjęcie pokrywy wału korbowego! Widziałem to w komentarzach.
 
Dużo świetnych informacji, dzięki!

Uciąłem cal od mojego ściągacza, żeby włożyć go na miejsce z chłodnicą. Wydaje się, że wszystko dobrze wyszło...

Więc... 2010 RRSC wyrzucił "zredukowaną wydajność" z p0019. Jechałem do domu bardzo delikatnie...

Zdjąłem dolną osłonę i myślę, że znalazłem swój problem...
Image


Metodą opaski zaciskowej uważam, że wymiana samych napinaczy jest dość prosta.

Ale... Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić rozrząd bez pełnego ściągania? Myślę, że istotą metody opaski zaciskowej jest upewnienie się, że łańcuchy pozostają tam, gdzie są. Jeśli przeskoczyłem o jeden ząb, nadal będę miał problem, prawda?

A jeśli napinacze zostaną wymienione, czy mogę mieć więcej kolizji?

Jeśli sprawdzę cylindry i nic nie znajdę, a następnie zakręcę nimi ręcznie i nie poczuję żadnych zgrzytów, czy rozsądne jest myślenie, że jest na czas? A przynajmniej nie uszkodzi niczego dalej?

Czy to dziwne, że Atlantic British nie ma w ofercie śruby wału korbowego, która powinna być wymieniona? Wydaje się, że byłaby częścią ich kompletnego zestawu, jeśli uważaliby to za konieczne...

Doceniam wszelkie opinie. Oczywiście, pełna obsługa jest właściwą rzeczą do zrobienia, ale w porównaniu z wartością książkową tego samochodu... Nigdy wcześniej nie byłem w środku takiego, ale z wyjątkiem dwóch oczywistych problemów na zdjęciu, wszystko wygląda dla mnie całkiem dobrze.
 
Przejrzyj to szybko.

Proszę, proszę, proszę użyć nowego łańcucha. Jeśli napinacz jest luźny, łańcuch się rozciągnie. I tak naprawdę nie wygląda to źle, ale kiedy je porównasz, zobaczysz to.

Sprawdź również bardzo dokładnie koło faz rozrządu. W razie potrzeby użyj lupy. Zużywają się w ciężarówkach SC znacznie szybciej i powodują przeskakiwanie łańcucha. W razie wątpliwości wymień je. Są o wiele tańsze niż remont silnika.
 
Discussion starter · #38 ·
Nawiasem mówiąc, ten facet w Gettysburgu, PA, który używa metody zip line do wymiany prowadnic i napinaczy, nie zdejmuje pompy wodnej. Zamiast tego najwyraźniej usunął pompę próżniową, co pozwala mu na usunięcie osłony wału korbowego! Widziałem to w komentarzach.

To prawda - nie ma potrzeby zdejmowania pompy wodnej - tylko pompę próżniową.
 
Discussion starter · #39 ·
Dużo świetnych informacji, dzięki!

Uciąłem cal od mojego ściągacza, żeby włożyć go na miejsce z chłodnicą. Wydaje się, że wszystko dobrze wyszło....

Tak więc... 2010 RRSC wyrzuciło "zredukowaną wydajność" z p0019. Jechałem nią bardzo delikatnie do domu...

Zdjąłem dolną osłonę i myślę, że znalazłem swój problem...
To może się zdarzyć, jeśli silnik zostanie obrócony w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Plastikowa część napinacza ma dolny koniec w kształcie "haczyka", aby zapobiec jego przesuwaniu się.

Być może obróciłeś go w pewnym momencie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara? Może podczas demontażu? W takim przypadku przesunięte części napinacza nie są przyczyną kodu obniżonej wydajności.
 
Discussion starter · #40 ·
Przeczytasz to szybko.

proszę, proszę, proszę użyć nowego łańcucha. Jeśli napinacz jest luźny, łańcuch się rozciągnie. I tak naprawdę nie wygląda to źle, ale kiedy je porównasz, zobaczysz...

sprawdź również bardzo dokładnie koło zębate faz rozrządu. W razie potrzeby za pomocą lupy. Zużywają się w ciężarówkach SC znacznie szybciej i powodują przeskakiwanie łańcucha. W razie wątpliwości wymień je. Są o wiele tańsze niż remont silnika.
Jeśli łańcuchy są nadmiernie rozciągnięte, zgadzam się w 100%.

Jest to stosunkowo łatwe do oceny. Przed zamontowaniem nowych napinaczy wyciągnij sworzeń, aby umożliwić pełne wysunięcie tłoka. Zrób to z tłokiem w imadle lub czymś podobnym, w przeciwnym razie wyleci jak kula. Zwróć uwagę na jego maksymalne wysunięcie, a następnie ściśnij go ponownie zgodnie z postem numer 32. Następnie zamontuj nowe napinacze/prowadnice i wyciągnij sworzeń zgodnie z instrukcją warsztatową. Obróciłbym silnik dwa razy, a następnie zanotował wysunięcie tłoka. Nie mam żadnych pomiarów, ale mocno zużyty łańcuch będzie widoczny po obserwacji wysunięcia tłoka.

To wcale nie jest naukowa ani fabryczna metoda sprawdzania zużycia łańcucha, ale zdrowy rozsądek pomoże ci.

W razie wątpliwości powinieneś wszystko wymienić.
 
21 - 40 of 76 Posts