Range Rovers Forum banner

BANDENSPANNING CONTROLESYSTEEM STORING????

130K views 9 replies 7 participants last post by  robotpedlr  
#1 ·
Dit bericht verscheen gisteravond zomaar ineens op mijn dashboard van mijn 2010 RR Sport-LUX??? Ik heb geen banden verwisseld??? Ging meteen de bandenspanning controleren en die is in orde. Heb geprobeerd de auto uit en weer aan te zetten, maar zonder succes. Ik heb hem 's nachts geparkeerd en zal vanochtend proberen de Sport te starten en dan een rit van 15 minuten te maken om te zien of hij reset??? Het enige wat ik vlak daarvoor deed, was een vriend laten zien hoe de vering omhoog en omlaag kan?? Suggesties anders dan hem naar de serviceafdeling brengen?

#2 ·
Een "TPMS-fout"-bericht heeft geen betrekking op een te hoge of te lage bandenspanning, maar eerder op het onvermogen van de module om een signaal van meer dan één wielsensor te detecteren (als slechts één sensor defect of niet gedetecteerd zou zijn, zou het bericht "XX bandenspanning niet bewaakt" luiden.) Dit kan komen doordat twee of meer sensoren defect of afwezig zijn, de TPMS-module zelf een storing heeft ontwikkeld of, hopelijk voor u, RF-interferentie in de buurt van de auto tijdelijk de ontvangst van het systeem beïnvloedt, in welk geval het bericht wordt geannuleerd en het systeem herstelt kort nadat u wegrijdt van de bron van de interferentie. Anders ben ik bang dat een bezoek aan de dealer vereist is om de DTC op te halen die ervoor heeft gezorgd dat het foutbericht verscheen, en om te identificeren of het de sensoren zijn - onwaarschijnlijk - of de monitor / bedrading die defect is.

PS: Controleer de zekeringen.

#3 ·
Werd vanmorgen wakker. Startte het beest op. De waarschuwing stond nog steeds aan en ging 15 minuten rijden. De waarschuwing ging na ongeveer 10 minuten uit en is niet meer aan geweest??? Zal zien of het de komende dagen terugkomt. Misschien was het een buitenaardse ontvoering.

#4 ·
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn 2011 RR Sport HSE al 2 maanden en merkte een heel lichte trilling van mijn stuurwiel op toen ik ermee op de snelweg reed met hogere snelheden. Ik had hem moeten laten nakijken zodra ik het probleem opmerkte, maar dat deed ik niet. Een paar dagen geleden merkte ik dat het trillen erger is geworden. (Ik rijd er niet vaak mee)... en jawel, de TPMSF-foutmelding verscheen op mijn dashboard. Ik controleerde mijn bandenspanning en moest een kleine hoeveelheid lucht in de banden pompen, maar het trillen stopte niet en het TPMSF-waarschuwingslampje ging weer branden toen ik er vandaag mee reed. Ik bel zo snel mogelijk om een serviceafspraak te maken. Ik hoop dat het niets ernstigs is en zo ja, hopelijk de garantie het oplost....

#10 ·
Als je hier zoekt, vind je een TBS die over dit probleem is uitgegeven. De fout (is me een paar keer overkomen) komt voor en verdwijnt uiteindelijk (een dag of zo later in veel gevallen). Ik heb de mijne naar de dealer gebracht nadat het gebeurde, maar ze zeiden dat ze de auto met de foutmelding moeten zien... dus als / wanneer je het ervaart, ga dan naar de dealer voordat het verdwijnt. Ik denk dat het bulletin zegt dat ze de TPMS in elk wiel moeten vervangen.