De distributieketting van de brandstofpomp lijkt veel speling te hebben. Zie afbeelding hieronder. Tijdens het vervangen van de spanners probeerde ik de 'Brandstofpomp nokkenas timing controle' uit te voeren met de krukas vastgezet en de nokkenassen vergrendeld met behulp van het speciale gereedschap. Ik kon het speciale gereedschap pas plaatsen nadat ik de nokkenas van de brandstofpomp een paar graden met de klok mee had gedraaid, wat vervolgens de speling veroorzaakte zoals te zien op de foto. Ik weet dat de procedure voorschrijft om de krukas iets te bewegen om het uitlijngereedschap te kunnen plaatsen, maar dit lijkt overdreven. Ik dacht dat hij een tand was overgeslagen, dus heb ik de ketting een tand vooruit gezet. Dat zorgde ervoor dat de uitlijning van de nokkenas van de brandstofpomp een paar graden werd vervroegd. Dus hij heeft ongeveer 1/2 schakel speling in de ketting. Ik weet dat de juiste procedure is om de ketting uit te lijnen met de markeringen bovenop de krukas en op de 8 uur positie op de nokkenas van de brandstofpomp, maar aangezien de motor momenteel zijn distributiekettingen mist, is het niet mogelijk om hem rond te draaien om dat te bereiken. De timing procedure zou je echt moeten laten controleren of die markeringen er zijn voordat je de oude distributiekettingen verwijdert en de motor vastzet, les geleerd.
Op zoek naar gedachten over de acceptabele mate van doorbuiging hiervoor. Ik zie geen proces voor het vervangen van deze ketting en ik denk niet dat er een kettingslot op zit om dit te kunnen doen zonder de oliepan te verwijderen.
Op zoek naar gedachten over de acceptabele mate van doorbuiging hiervoor. Ik zie geen proces voor het vervangen van deze ketting en ik denk niet dat er een kettingslot op zit om dit te kunnen doen zonder de oliepan te verwijderen.