Range Rovers Forum banner

Batterij vervangen

1K views 12 replies 2 participants last post by  Papatoad  
#1 ·
Hallo allemaal!

Na eindeloos zoeken ben ik erachter gekomen dat ik helemaal geen stroomverbruik heb. Ik heb tests gedaan op de accu, het startsysteem en het laadsysteem en ontdekte dat ik gewoon een nieuwe accu nodig had. Ik heb een 2004 Land Rover Range Rover HSE 4.4L BMW V8. Momenteel heb ik een diehard platinum met 900 CCA en 90AH. Maar ik heb een vervanging nodig met een hogere CCA en AH. Ik kom uit Massachusetts en in de winter wordt het minstens 5 maanden per jaar onder het vriespunt of lager. Ik weet dat er veel over is gesproken op de forums, maar ik wil proberen de accu's te beperken die ik niet uit de EU hoef te importeren als dat kan, maar ik sta er open voor als het logisch is of de beste optie is. Bedankt voor de hulp in mijn eerdere threads!

#3 ·
Ik heb een aantal interstate batterijen en forums met hen bekeken. Sommige forums zijn misschien een beetje verouderd, maar. Ik las dat ze gevaarlijk kunnen zijn, zelfs de grote, omdat ze veel stroom verbruiken en de batterij volledig kunnen laten koken waardoor deze kan lekken. Ik heb ook gelezen en er is mij voorgesteld dat alles van 950 CCA dezelfde problemen zal blijven veroorzaken. Dit is mijn 3e batterij in 4 jaar. Als ik alleen de voorgestelde batterijen voor mijn voertuig bekijk, komt niets echt in de buurt van wat ik nodig heb of wat mij is voorgesteld, tenzij je een andere ervaring hebt gehad.

#4 ·
Ik gebruik momenteel een Interstate MTP-49/H8-1 (CCA 730, CA 910) accu, en heb deze al meer dan 5 jaar zonder problemen. Het voertuig staat op een CTEK-acculader wanneer het niet in gebruik is, hoewel dit geen verschil zou moeten maken. Ik heb nog nooit gehoord van de horrorverhalen die u beschrijft, maar als u zich niet prettig voelt bij Interstate, heeft Bosch een aantal accu's die passen:
Ik heb ze ook in andere auto's gehad, ook geen problemen.

#5 ·
ik heb momenteel een Interstate MTP-49/H8-1 (CCA 730, CA 910) batterij, heb hem al meer dan 5 jaar zonder problemen. Het voertuig staat op een ctek batterij-onderhouder wanneer het niet in gebruik is, hoewel dit geen verschil zou moeten maken. Ik heb nog nooit gehoord van de horrorverhalen die je beschrijft, maar als je je niet prettig voelt bij Interstate, heeft Bosch een aantal batterijen die passen:
Ik heb ze ook in andere auto's gehad, ook geen problemen.
Ik zal eens kijken. Deze batterij die ik heb gekregen is van augustus 2022. Hij heeft de winter goed overleefd, maar de vorige was slecht. Ik had een stroomlek, maar dat is gerepareerd. Nu is de batterij in feite aan het eind van zijn latijn. Ik moet hem elke ochtend starten met startkabels. Hij heeft nog maar ongeveer 220 CCA van de oorspronkelijke 900 over. Ik weet niet hoeveel schade het lek kan hebben aangericht gedurende 2 jaar, aangezien ik het pas deze zomer heb laten repareren. Maar ik ben er niet 100% zeker van of ik me prettig voel om verder in CCA te zakken. Ik zal ook eens kijken naar een paar Bosch-batterijen.

#7 ·
ja, je moet er zo snel mogelijk voor zorgen, of het in ieder geval op een batterij-onderhouder zetten als je het niet gebruikt. Deze apparaten zijn gevoelig voor spanningsschommelingen en kunnen allerlei problemen veroorzaken als ze niet worden aangepakt.
Dat heb ik geleerd. Het probleem is dat ik het vrijwel elke dag gebruik. Sinds ik die batterij heb, zat ik nog op de universiteit, dus reed ik 5 dagen per week. Ongeveer 20-30 minuten beide kanten op. In de zomer zou hij hooguit een week stilstaan. Maar hij zou altijd starten. Ik zou er een uur + mee rijden, grotendeels op de snelweg, misschien twee keer per week, de incidentele keren dat ik ergens anders naartoe ging daargelaten. Ik gebruik de pick-up van mijn vader om mijn kajak te vervoeren om te vissen, daarom gebruik ik hem in de zomer niet zoveel. Moet ik hem elke avond aan een oplader/druppellader leggen? Op dit moment heeft het geen zin, want de enige manier waarop hij start, is via mijn starthulpaccu en hij houdt geen lading vast, hoe vaak ik er ook mee rijd. Deze problemen beginnen pas rond eind september of begin november, als het 's nachts kouder wordt.

#9 ·
Je zou echt gewoon een batterij moeten kopen en deze zo snel mogelijk vervangen. Druppellader is slechts een lapmiddel in jouw situatie. Je wilt de dynamo niet belasten, want als die kapot gaat, wordt het snel duur.
Ik bedoel druppelladen met een nieuwe batterij. Ik heb hem op laders gezet, maar hoe lang ik hem nu ook oplaad. Hij houdt het niet vol of slaat niet aan. Moet ik gewoon hetzelfde bedrag uitgeven aan een DieHard Platinum AGM-batterij zoals ik heb en hem elke nacht aan iets aansluiten? Ik herinner me nog dat ik hem afgelopen winter/vorige winters van vrijdagmiddag tot maandagochtend op een 4 ampère lader had staan. Ik kreeg er 2 en als ik geluk had 3 goede dagen uit voordat hij te zwak was om te starten. Dit was ook toen de batterij nog vrij nieuw was.

#10 ·
Ik zou een winkel een test van het laad- en startsysteem laten uitvoeren, mogelijk heeft u een probleem met de dynamo waardoor uw batterijen oververhit raken. Normaal gesproken houd ik mijn vrachtwagen niet aan een oplader, tenzij ik weet dat ik er een week of langer niet mee ga rijden.

#11 ·
ik zou een winkel een laad- en startsysteemtest laten uitvoeren, je hebt misschien een dynamo probleem dat je batterijen aan het koken is. Ik houd mijn vrachtwagen normaal gesproken niet aan een oplader, tenzij ik weet dat ik er een week of langer niet mee ga rijden.
Ik heb de dynamo en startmotor meerdere keren laten testen door een monteur die ik heel goed vertrouwde en hij heeft hem meer dan een week gehad. Ik heb ook zelf een kleine tester gekocht. Hij vertelde me dat er niets mis was met iets en mijn tester liet me hetzelfde zien. Dat was ook toen ik een batterij leeg had lopen waarbij het dashboardkastje altijd aan bleef staan. Dus ik denk nu, minus de leegloop, dat hij theoretisch langer mee zou moeten gaan. De laatste keer dat hij een week meeging zonder te starten was begin augustus van deze zomer. Dat moet de laatste goede batterij zijn geweest die ik nog had. Daarna ging het bergafwaarts. Nu kan ik hem niet naar een garage brengen om een laad- en startsysteemtest te laten uitvoeren. Hij start nauwelijks meer nadat ik ermee heb gereden en meestal niet. Ik heb mijn startbooster gebruikt en had het geluk om een krukastest en een laadsysteemtest te kunnen doen.