Przez lata spotkałem się z kilkoma niewiarygodnymi rzeczami i postanowiłem podzielić się najnowszą.
Przepraszam za długość posta - dużo informacji do podzielenia się.
Kupiłem jakiś czas temu na aukcji nielatający model 2010 L322 5.0 Supercharged (niewidziany). Był/jest w niesamowitym stanie, mając zaledwie około 35000 mil od nowości i jest naprawdę w stanie salonowym. Pomijając bardzo zepsuty silnik. Kiedy już dostarczyłem go do siebie, zrobiłem kilka podstawowych czynności rozwiązywania problemów, aby zobaczyć, co sprawiło, że nie działa. Zbiornik płynu chłodzącego był pusty, więc go napełniłem, a następnie zauważyłem, że płyn chłodzący wycieka ze środka koła pasowego wału korbowego. Tak, naprawdę - koła pasowego wału korbowego. Zanim zacząłem dalej badać, zajrzałem również do otworu na świecę zapłonową numer 2 za pomocą mojego endoskopu i kiedy zobaczyłem, że tłok całkowicie zniknął, postanowiłem odłożyć samochód na lód, aż będę miał trochę wolnego czasu.
W zeszłym miesiącu w końcu zabrałem się za samochód. Odkurzyłem moje zapasowe części silnika, które czekały od kilku lat i zacząłem montować. Wcześniej wszystko było obrabiane maszynowo w oczekiwaniu na odbudowę. Nowe tłoki, łożyska itp., itd., itd., innymi słowy, pełny remont. Silnik jest już zbudowany, a następnym krokiem jest wyjęcie zepsutego silnika, abym mógł zebrać części, które zamontuję w odbudowanym silniku, takie jak wsporniki, rury itp.
Istniejący silnik jest zablokowany, więc pierwszym zadaniem było usunięcie dolnej pokrywy rozrządu, aby zobaczyć, jak wyglądają łańcuchy rozrządu, zanim spróbowałem zmusić silnik do obracania się, aby móc dostać się do śrub konwertera momentu obrotowego i je usunąć, co jest konieczne przed wyjęciem silnika. W końcu odkryłem, co spowodowało, że ten silnik zawiódł przy tak niskim przebiegu i nie można tego wymyślić.
(Nie mogę z całą pewnością powiedzieć, dlaczego poprzedni mechanik zrobił to, co zrobił, ale jestem pewien, że moje przypuszczenia są dość trafne).
Okej. Więc pomijając małą kwestię brakującego tłoka, odkryłem małą śrubę mocującą koło pasowe wału korbowego do wału korbowego. Normalna śruba ma łeb 24 mm, ale ta miała 19 mm. Zacząłem ją wykręcać i po prostu się wyciągnęła. (jeden z moich wielu momentów WTF z tym samochodem). Teraz powód. Poprzedni mechanik próbował wykręcić śrubę z odwrotnym gwintem, nie wiedząc, że ma ona odwrotny gwint. Więc kontynuował dokręcanie jej, aż pękła. Musiał użyć bardzo długiego pręta do tego. Jego następnym krokiem było wywiercenie otworu w pękniętej śrubie, aby użyć "easy out", co również nie zadziałało - po prostu wkręcił pękniętą śrubę dalej w wał korbowy, a następnie zerwał otwór, który wywiercił. Na szczęście nie było już śruby trzymającej koło pasowe na wale korbowym, więc udało mu się je wyjąć, aby kontynuować główne zadanie, które miał do wykonania. I jestem pewien, że zadaniem tym było zastąpienie oryginalnych napinaczy i prowadnic zaktualizowanymi wersjami. Dlaczego było to konieczne przy 35000 milach, jest dla mnie zagadką, ale nie martwmy się tym. Zdecydował, że tylko napinacze hydrauliczne wymagają wymiany, więc je zamontował i użył oryginalnych prowadnic. To był gwóźdź do trumny dla tego silnika. Na zdjęciach widać, dlaczego nie powinieneś tego robić. Zaktualizowane napinacze MUSZĄ być używane ze zaktualizowanymi prowadnicami ze względu na zmianę kąta napinaczy. W każdym razie nasz nieustraszony mechanik ponownie zamontował pokrywy rozrządu i użył najsilniejszego kleju, jaki mógł znaleźć, aby zapewnić bezproblemową pracę. Chciałbym wiedzieć, czego użyto, ponieważ chcę trochę tego. Prawdopodobnie JB Weld. Musiałem odłupać dolną pokrywę.
A jego ostatecznym rozwiązaniem (które zrobiłby każdy szanujący się mechanik) było ponowne zamontowanie koła pasowego za pomocą największego młotka, jaki mógł znaleźć, a następnie przyspawanie koła pasowego do końca wału korbowego. Na domiar złego przykleił mniejszą śrubę do otworu, aby ładnie wyglądała. (na szczęście dla mnie jego umiejętności spawalnicze były tak beznadziejne jak jego umiejętności kluczy, więc byłem w stanie zerwać spawy z bardzo małym wysiłkiem, aby usunąć koło pasowe).
Wyobrażam sobie, że silnik wytrzymał mniej niż 100 mil, zanim się poddał, ale bez względu na odległość, gwarantowane było, że stanie się to wcześniej czy później. Jestem pewien, że niektórzy członkowie tutaj są zmęczeni moimi ciągłymi tyradami o "słabej konserwacji", ale przerażające jest to, co robią niekompetentni idioci i nie chciałbym się zakładać, że poprzedni właściciel przysiągł, że nigdy więcej nie będzie posiadał Land Rovera z powodu awarii silnika przy tak niskim przebiegu, a także zakładam się, że podzielił się tą zawodnością z jak największą liczbą osób.
Przepraszam za długość posta - dużo informacji do podzielenia się.
Kupiłem jakiś czas temu na aukcji nielatający model 2010 L322 5.0 Supercharged (niewidziany). Był/jest w niesamowitym stanie, mając zaledwie około 35000 mil od nowości i jest naprawdę w stanie salonowym. Pomijając bardzo zepsuty silnik. Kiedy już dostarczyłem go do siebie, zrobiłem kilka podstawowych czynności rozwiązywania problemów, aby zobaczyć, co sprawiło, że nie działa. Zbiornik płynu chłodzącego był pusty, więc go napełniłem, a następnie zauważyłem, że płyn chłodzący wycieka ze środka koła pasowego wału korbowego. Tak, naprawdę - koła pasowego wału korbowego. Zanim zacząłem dalej badać, zajrzałem również do otworu na świecę zapłonową numer 2 za pomocą mojego endoskopu i kiedy zobaczyłem, że tłok całkowicie zniknął, postanowiłem odłożyć samochód na lód, aż będę miał trochę wolnego czasu.
W zeszłym miesiącu w końcu zabrałem się za samochód. Odkurzyłem moje zapasowe części silnika, które czekały od kilku lat i zacząłem montować. Wcześniej wszystko było obrabiane maszynowo w oczekiwaniu na odbudowę. Nowe tłoki, łożyska itp., itd., itd., innymi słowy, pełny remont. Silnik jest już zbudowany, a następnym krokiem jest wyjęcie zepsutego silnika, abym mógł zebrać części, które zamontuję w odbudowanym silniku, takie jak wsporniki, rury itp.
Istniejący silnik jest zablokowany, więc pierwszym zadaniem było usunięcie dolnej pokrywy rozrządu, aby zobaczyć, jak wyglądają łańcuchy rozrządu, zanim spróbowałem zmusić silnik do obracania się, aby móc dostać się do śrub konwertera momentu obrotowego i je usunąć, co jest konieczne przed wyjęciem silnika. W końcu odkryłem, co spowodowało, że ten silnik zawiódł przy tak niskim przebiegu i nie można tego wymyślić.
(Nie mogę z całą pewnością powiedzieć, dlaczego poprzedni mechanik zrobił to, co zrobił, ale jestem pewien, że moje przypuszczenia są dość trafne).
Okej. Więc pomijając małą kwestię brakującego tłoka, odkryłem małą śrubę mocującą koło pasowe wału korbowego do wału korbowego. Normalna śruba ma łeb 24 mm, ale ta miała 19 mm. Zacząłem ją wykręcać i po prostu się wyciągnęła. (jeden z moich wielu momentów WTF z tym samochodem). Teraz powód. Poprzedni mechanik próbował wykręcić śrubę z odwrotnym gwintem, nie wiedząc, że ma ona odwrotny gwint. Więc kontynuował dokręcanie jej, aż pękła. Musiał użyć bardzo długiego pręta do tego. Jego następnym krokiem było wywiercenie otworu w pękniętej śrubie, aby użyć "easy out", co również nie zadziałało - po prostu wkręcił pękniętą śrubę dalej w wał korbowy, a następnie zerwał otwór, który wywiercił. Na szczęście nie było już śruby trzymającej koło pasowe na wale korbowym, więc udało mu się je wyjąć, aby kontynuować główne zadanie, które miał do wykonania. I jestem pewien, że zadaniem tym było zastąpienie oryginalnych napinaczy i prowadnic zaktualizowanymi wersjami. Dlaczego było to konieczne przy 35000 milach, jest dla mnie zagadką, ale nie martwmy się tym. Zdecydował, że tylko napinacze hydrauliczne wymagają wymiany, więc je zamontował i użył oryginalnych prowadnic. To był gwóźdź do trumny dla tego silnika. Na zdjęciach widać, dlaczego nie powinieneś tego robić. Zaktualizowane napinacze MUSZĄ być używane ze zaktualizowanymi prowadnicami ze względu na zmianę kąta napinaczy. W każdym razie nasz nieustraszony mechanik ponownie zamontował pokrywy rozrządu i użył najsilniejszego kleju, jaki mógł znaleźć, aby zapewnić bezproblemową pracę. Chciałbym wiedzieć, czego użyto, ponieważ chcę trochę tego. Prawdopodobnie JB Weld. Musiałem odłupać dolną pokrywę.
A jego ostatecznym rozwiązaniem (które zrobiłby każdy szanujący się mechanik) było ponowne zamontowanie koła pasowego za pomocą największego młotka, jaki mógł znaleźć, a następnie przyspawanie koła pasowego do końca wału korbowego. Na domiar złego przykleił mniejszą śrubę do otworu, aby ładnie wyglądała. (na szczęście dla mnie jego umiejętności spawalnicze były tak beznadziejne jak jego umiejętności kluczy, więc byłem w stanie zerwać spawy z bardzo małym wysiłkiem, aby usunąć koło pasowe).
Wyobrażam sobie, że silnik wytrzymał mniej niż 100 mil, zanim się poddał, ale bez względu na odległość, gwarantowane było, że stanie się to wcześniej czy później. Jestem pewien, że niektórzy członkowie tutaj są zmęczeni moimi ciągłymi tyradami o "słabej konserwacji", ale przerażające jest to, co robią niekompetentni idioci i nie chciałbym się zakładać, że poprzedni właściciel przysiągł, że nigdy więcej nie będzie posiadał Land Rovera z powodu awarii silnika przy tak niskim przebiegu, a także zakładam się, że podzielił się tą zawodnością z jak największą liczbą osób.