Range Rovers Forum banner

5.0 Supercharged Naprawa silnika Horror Story

24K views 50 replies 23 participants last post by  Piewhacket  
#1 ·
Przez lata spotkałem się z kilkoma niewiarygodnymi rzeczami i postanowiłem podzielić się najnowszą.
Przepraszam za długość posta - dużo informacji do podzielenia się.

Kupiłem jakiś czas temu na aukcji nielatający model 2010 L322 5.0 Supercharged (niewidziany). Był/jest w niesamowitym stanie, mając zaledwie około 35000 mil od nowości i jest naprawdę w stanie salonowym. Pomijając bardzo zepsuty silnik. Kiedy już dostarczyłem go do siebie, zrobiłem kilka podstawowych czynności rozwiązywania problemów, aby zobaczyć, co sprawiło, że nie działa. Zbiornik płynu chłodzącego był pusty, więc go napełniłem, a następnie zauważyłem, że płyn chłodzący wycieka ze środka koła pasowego wału korbowego. Tak, naprawdę - koła pasowego wału korbowego. Zanim zacząłem dalej badać, zajrzałem również do otworu na świecę zapłonową numer 2 za pomocą mojego endoskopu i kiedy zobaczyłem, że tłok całkowicie zniknął, postanowiłem odłożyć samochód na lód, aż będę miał trochę wolnego czasu.

W zeszłym miesiącu w końcu zabrałem się za samochód. Odkurzyłem moje zapasowe części silnika, które czekały od kilku lat i zacząłem montować. Wcześniej wszystko było obrabiane maszynowo w oczekiwaniu na odbudowę. Nowe tłoki, łożyska itp., itd., itd., innymi słowy, pełny remont. Silnik jest już zbudowany, a następnym krokiem jest wyjęcie zepsutego silnika, abym mógł zebrać części, które zamontuję w odbudowanym silniku, takie jak wsporniki, rury itp.

Istniejący silnik jest zablokowany, więc pierwszym zadaniem było usunięcie dolnej pokrywy rozrządu, aby zobaczyć, jak wyglądają łańcuchy rozrządu, zanim spróbowałem zmusić silnik do obracania się, aby móc dostać się do śrub konwertera momentu obrotowego i je usunąć, co jest konieczne przed wyjęciem silnika. W końcu odkryłem, co spowodowało, że ten silnik zawiódł przy tak niskim przebiegu i nie można tego wymyślić.

(Nie mogę z całą pewnością powiedzieć, dlaczego poprzedni mechanik zrobił to, co zrobił, ale jestem pewien, że moje przypuszczenia są dość trafne).

Okej. Więc pomijając małą kwestię brakującego tłoka, odkryłem małą śrubę mocującą koło pasowe wału korbowego do wału korbowego. Normalna śruba ma łeb 24 mm, ale ta miała 19 mm. Zacząłem ją wykręcać i po prostu się wyciągnęła. (jeden z moich wielu momentów WTF z tym samochodem). Teraz powód. Poprzedni mechanik próbował wykręcić śrubę z odwrotnym gwintem, nie wiedząc, że ma ona odwrotny gwint. Więc kontynuował dokręcanie jej, aż pękła. Musiał użyć bardzo długiego pręta do tego. Jego następnym krokiem było wywiercenie otworu w pękniętej śrubie, aby użyć "easy out", co również nie zadziałało - po prostu wkręcił pękniętą śrubę dalej w wał korbowy, a następnie zerwał otwór, który wywiercił. Na szczęście nie było już śruby trzymającej koło pasowe na wale korbowym, więc udało mu się je wyjąć, aby kontynuować główne zadanie, które miał do wykonania. I jestem pewien, że zadaniem tym było zastąpienie oryginalnych napinaczy i prowadnic zaktualizowanymi wersjami. Dlaczego było to konieczne przy 35000 milach, jest dla mnie zagadką, ale nie martwmy się tym. Zdecydował, że tylko napinacze hydrauliczne wymagają wymiany, więc je zamontował i użył oryginalnych prowadnic. To był gwóźdź do trumny dla tego silnika. Na zdjęciach widać, dlaczego nie powinieneś tego robić. Zaktualizowane napinacze MUSZĄ być używane ze zaktualizowanymi prowadnicami ze względu na zmianę kąta napinaczy. W każdym razie nasz nieustraszony mechanik ponownie zamontował pokrywy rozrządu i użył najsilniejszego kleju, jaki mógł znaleźć, aby zapewnić bezproblemową pracę. Chciałbym wiedzieć, czego użyto, ponieważ chcę trochę tego. Prawdopodobnie JB Weld. Musiałem odłupać dolną pokrywę.

A jego ostatecznym rozwiązaniem (które zrobiłby każdy szanujący się mechanik) było ponowne zamontowanie koła pasowego za pomocą największego młotka, jaki mógł znaleźć, a następnie przyspawanie koła pasowego do końca wału korbowego. Na domiar złego przykleił mniejszą śrubę do otworu, aby ładnie wyglądała. (na szczęście dla mnie jego umiejętności spawalnicze były tak beznadziejne jak jego umiejętności kluczy, więc byłem w stanie zerwać spawy z bardzo małym wysiłkiem, aby usunąć koło pasowe).

Wyobrażam sobie, że silnik wytrzymał mniej niż 100 mil, zanim się poddał, ale bez względu na odległość, gwarantowane było, że stanie się to wcześniej czy później. Jestem pewien, że niektórzy członkowie tutaj są zmęczeni moimi ciągłymi tyradami o "słabej konserwacji", ale przerażające jest to, co robią niekompetentni idioci i nie chciałbym się zakładać, że poprzedni właściciel przysiągł, że nigdy więcej nie będzie posiadał Land Rovera z powodu awarii silnika przy tak niskim przebiegu, a także zakładam się, że podzielił się tą zawodnością z jak największą liczbą osób.
 
#2 ·
Zawsze mówiłem, że zła reputacja tych pojazdów wynika z beznadziejnej konserwacji i idiotów, którzy przy nich pracują, idą na skróty, aby zaoszczędzić pieniądze i / lub używają części gorszej jakości i kombinacji. Moim zdaniem, kiedy już uporządkujesz i utrzymasz przyzwoity pojazd, są one niezawodne. Ale znajdź solidnego mechanika, który wie, co robi.
 
#11 ·
Honestly though, that looks like a total Polish mechanic job. You didn’t get this from Gniezno, Poland, did you?
Chociaż szczerze mówiąc, wygląda to na typową polską robotę mechanika. Nie dostałeś tego z Gniezna, w Polsce, prawda?

So….. what happened to the missing piston?
Brakujący tłok jest w misce olejowej. Widzę zanieczyszczenia, gdy zaglądam w mrok do miski olejowej. Kiedy odzyskam części, skleję je lub zespawam i użyję przy następnej odbudowie. Jestem pewien, że nasz ulubiony mechanik by to zrobił, więc dlaczego ja nie...

Its also sad to consider that it might have been running perfectly and the owner thought he was updating the t-chain tensioners to eliminate a potential problem. But hired the wrong guy. It will be interesting to see how the guides look and wear from the original and the updated tensioner.
Jestem pewien, że masz rację - biedny właściciel prawdopodobnie wykonywał konserwację zapobiegawczą i został mocno oszukany.

Silnik zostanie wyjęty w ciągu najbliższych kilku dni i zaktualizuję ten wątek zdjęciami, gdy go otworzę. Połowicznie mam nadzieję, że blok nie jest zbyt mocno uszkodzony, więc będę mógł go ponownie użyć, ale bardzo w to wątpię. Ale jeśli będę miał szczęście, dołączy do pozostałych 3 silników czekających na odbudowę.
 
#7 ·
Smutno pomyśleć, że mogło działać idealnie, a właściciel pomyślał, że aktualizuje napinacze łańcucha rozrządu, aby wyeliminować potencjalny problem. Ale zatrudnił niewłaściwą osobę. Ciekawie będzie zobaczyć, jak wyglądają prowadnice i zużycie oryginalnego i zaktualizowanego napinacza.
 
#9 ·
Prawdopodobnie krewny osoby, która pomalowała każdą część Range Rovera Classic, a następnie połączyła to wszystko silikonem. Och, jakie słowa klątwy wypowiadałem, zdejmując całą farbę i silikon z każdej powierzchni styku, aby móc zamontować odpowiednie uszczelki i uszczelniacze. Potem silnik w nim, który miał 2 mm luzu między wałem korbowym a korbowodami, więc tłoki mogły się lekko obracać w cylindrach. Plus połowa zaworów była wyregulowana za ciasno, dwa za luźno i dwa w sam raz.

Podobnie jak w tym samochodzie, ktoś zarobił dużo pieniędzy za straszną robotę, a właściciel zrzuca winę na Land Rovera.
 
#14 ·
Czy myśl jest taka, że nowe regulatory zużyły się wystarczająco w starych prowadnicach, gdzie łańcuch przeskoczył, a tłok wylądował na zaworach? Jeśli mechanik był tak zły, czy jest możliwe, że nie zwolnili oni prawidłowo regulatorów po instalacji i po prostu wyciągnęli zawleczkę przed ponownym złożeniem. Z porównań między starymi i nowymi prowadnicami wydaje się, że jedyną różnicą jest metalowy przycisk przymocowany do starych prowadnic w tym samym miejscu co wycięcie, nigdy nie miałem obu w rękach, aby wykonać rzeczywiste pomiary. Jestem zszokowany, że nikt nie wyprodukował przycisku lub podkładki, którą można by trwale przymocować do modernizacji starych prowadnic i zaoszczędzić dużo czasu/$$ tylko poprzez usunięcie dolnej pokrywy rozrządu w celu modernizacji, tak jak próbował to zrobić ten mechanik. Z tego, co widziałem, prowadnice usuwane podczas modernizacji zawsze wydawały się być w dobrym stanie i to dużo pracy dla czegoś, co sprowadza się do metalowego dysku. Osobiście obawiam się, że będę musiał to zrobić w ciężarówce mojej żony, wiem, że to tylko kwestia czasu i zacząłem badania - Twoja metoda z opaską zaciskową wydaje się jak dotąd najlepsza. Może do czasu, gdy będę musiał wykonać tę pracę, udoskonaliłeś metodę z przyciskiem :)
 
#15 ·
Zaktualizowane napinacze i prowadnice różnią się znacznie w porównaniu ze starym stylem. Załączyłem kilka zdjęć, które właśnie znalazłem w wyszukiwarce Google i pokazują one różne kąty między nowymi i starymi napinaczami i prowadnicami. (zignoruj strzałki).

Jestem pewien, że można by zrobić Mcgyvera na starym stylu z guzikiem, ale ze względu na kilka dodatkowych godzin pracy, aby usunąć górne osłony rozrządu w celu zamontowania nowych prowadnic, wolałbym po prostu zamontować nowe części. Jestem pewien, że w różnych kątach tkwi trochę nauki i chociaż różnica w przewadze mechanicznej jest dość mała, może być więcej niż się wydaje.

Początkowo zadanie zmiany na nowy styl może wydawać się dość zniechęcające, ale jest bardzo proste. Najtrudniejszą częścią jest usunięcie koła pasowego, a następnie szalonego momentu dokręcania nowej śruby. Pod warunkiem przestrzegania procedury Land Rovera, nie ma ryzyka przeskoczenia łańcucha o jeden ząb, ponieważ krzywki są ustawione tak, że nie ma napięcia na żadnym z wałków.

Sprawdziłem napinacze zamontowane w moim uszkodzonym silniku i zostały one poprawnie ustawione przez poprzedniego mechanika, więc to jedna rzecz, której nie zepsuł. Nie miało to jednak żadnego wpływu na wynik.
 
#16 ·
Mógłbym zrobić bardzo niezwykły stół, używając wszystkich moich uszkodzonych części silnika, co z pewnością byłoby bardzo interesującym tematem do rozmowy.

Zdjęcia poniżej pochodzą z Jaguara XJ 5.0 SC, którego kupiłem jakiś czas temu. Zdjęcie miski olejowej to nie ustawienie - dokładnie to znalazłem, kiedy ją wyjąłem.
 
#17 ·
Mógłbym zrobić bardzo niezwykły stół, używając wszystkich moich uszkodzonych części silnika, co z pewnością byłoby bardzo interesującym tematem do rozmowy.

Zdjęcia poniżej pochodzą z Jaguara XJ 5.0 SC, którego kupiłem jakiś czas temu. Zdjęcie miski olejowej to nie ustawienie - dokładnie to znalazłem, kiedy ją wyjąłem.
Te uszkodzenia są niesamowite...

Mogłem zobaczyć potencjał dla kupującego to, co wskrzeszasz, w pięknym i niezawodnym RR z długim życiem przed nim, aby cieszyć się artystycznie abstrakcyjnym montażem (stołu lub w inny sposób) złomowanych części, a nawet zobaczyć dodatkową wartość - to kupujący, który ceni wartość uratowanego RR bardziej niż tylko kolejną tanią szansę na luksusowy środek transportu; rodzaj właściciela, który nie pójdzie na skróty w kwestii części, serwisu czy warsztatów naprawczych.

Jeśli może znaleźć się w rękach opiekuna, który szanuje i ceni go i LR RR's w ogóle w połowie tak bardzo jak ty, będzie w służbie przez długi czas.
 
#20 ·
too jest dzikie. Jednak mnie to nie dziwi. Jeśli kiedykolwiek będziesz w pobliżu salonów South Bay lub Fresno, spójrz na "techników", którzy wykonują taką pracę na tych urządzeniach. USA są nie do poznania.
To dlatego, że USA uznały zawody handlowe za nieopłacalne i zmusiły wszystkich do zadłużania się, zdobywając bezwartościowe stopnie naukowe w dziedzinie sztuki. Brakuje więc pracowników handlowych, a sklepy muszą prawie opierać swoje wymagania dotyczące zatrudnienia na zdolności kandydata do zaparowania lustra.
 
#21 ·
Znalazłem tłok. A raczej znalazłem 2 tłoki w misce olejowej w kawałkach. Nie sprawdziłem wszystkich otworów za pomocą endoskopu, kiedy rozwiązywałem problem z uruchomieniem, kiedy po raz pierwszy kupiłem samochód, a dzisiaj, kiedy zdjąłem głowice, okazało się, że jedynka też zaginęła. Jednak oba korbowody były obecne - w komplecie z sworzniem tłokowym. Oba otwory cylindrowe są pęknięte, a numer 2 przebił małą dziurę w boku bloku. Blok jest więc skończony. Czas na stolik kawowy.

Musiałem zaspokoić swoją ciekawość, więc wyjąłem miskę olejową i kiedy zobaczyłem bałagan w środku, usiadłem z powrotem na piętach i roześmiałem się w głos. Nigdy nie widziałem takiego bałaganu. Dziwna rzecz jest taka, że ​​wcześniej dzisiaj czytałem trochę o kraterze po asteroidzie w Arizonie i są zdjęcia pozostałości meteorytu. Cóż, niektóre z kawałków w misce olejowej wyglądały jak małe meteoryty z ich dołeczkowatym wyglądem. Ten silnik musiał pracować przez pewien czas po tym, jak się zepsuł, ponieważ sworznie tłokowe są całkowicie luźne w wydłużonym małym końcu, co mogło się zdarzyć tylko w wyniku ciągłego bicia.

Co ciekawe, oryginalne prowadnice łańcucha rozrządu, które nie zostały wymienione, gdy zamontowano nowe napinacze, nie były w złym stanie. Był dodatkowy ślad spowodowany zmienionym kątem napinacza, ale był on niewielki. Potwierdza to moje szacunki, że silnik przejechał bardzo mało kilometrów po tym, jak mechanik dokonał swojej magii na silniku. Odkryłem jednak, że w tym samym czasie, co bałagan z łańcuchem rozrządu, wykonano znacznie więcej pracy. Usunięcie pokryw wałków rozrządu zajęło godzinę, ponieważ zostały one również przyklejone klejem przemysłowym. Osłona termiczna wokół obu kolektorów wydechowych zaginęła, podobnie jak wiele śrub używanych do mocowania rur i kabli i tak dalej.
 
#48 ·
Znalazłem tłok. A raczej znalazłem 2 tłoki w misce olejowej w kawałkach. Nie sprawdziłem wszystkich otworów za pomocą endoskopu, kiedy rozwiązywałem problem z nierozruchem, kiedy po raz pierwszy kupiłem samochód, a dzisiaj, kiedy zdjąłem głowice, stwierdziłem, że brakuje również numeru jeden. Jednak oba korbowody były tam - w komplecie z sworzniem tłokowym. Oba otwory cylindrowe są uszkodzone, a numer 2 przebił małą dziurę w boku bloku. Blok jest więc skończony. Czas na stolik kawowy.

Musiałem zaspokoić swoją ciekawość, więc wyjąłem miskę olejową i kiedy zobaczyłem bałagan w środku, usiadłem z powrotem na piętach i roześmiałem się w głos. Nigdy nie widziałem takiego bałaganu. Dziwna rzecz jest taka, że ​​wcześniej dzisiaj czytałem kilka rzeczy o kraterze po asteroidzie w Arizonie i są zdjęcia pozostałości meteorytu. Cóż, niektóre z kawałków w misce olejowej wyglądały jak małe meteoryty z ich wklęsłym wyglądem. Ten silnik musiał pracować przez jakiś czas po tym, jak się zepsuł, ponieważ sworznie tłokowe są całkowicie luźne w wydłużonym małym końcu, co mogło się zdarzyć tylko w wyniku ciągłego bicia.

Co ciekawe, oryginalne prowadnice łańcucha rozrządu, które nie zostały wymienione, gdy zamontowano nowe napinacze, nie były w złym stanie. Został dodatkowy ślad spowodowany zmienionym kątem napinacza, ale był on niewielki. Potwierdza to moją ocenę, że silnik przejechał bardzo mało kilometrów po tym, jak mechanik dokonał swojej magii na silniku. Odkryłem jednak, że w tym samym czasie, co bałagan z łańcuchem rozrządu, wykonano znacznie więcej pracy. Usunięcie pokryw wałków rozrządu zajęło godzinę, ponieważ zostały one również przyklejone jakimś przemysłowym klejem. Osłona termiczna wokół obu kolektorów wydechowych zaginęła, podobnie jak wiele śrub używanych do mocowania rur i kabli i tak dalej.

View attachment 306440

View attachment 306441

View attachment 306442

View attachment 306443

View attachment 306444

View attachment 306445

View attachment 306446

View attachment 306447

View attachment 306448
Cześć, pierwszy raz publikuję, mam warsztat i nabyłem doładowany model Jag XFR z 2012 roku i potrzebuję wewnętrznych części silnika. Czy jest jakieś niedrogie miejsce, aby je kupić?
 
#23 ·
To paskudne, musiały być jakieś imponujące odgłosy, kiedy wszystko się poluzowało. Zastanawiam się, jaki był tryb awarii, u góry z rozrządem, czy też spaw na wale korbowym wyrzucił dół? Może teraz niemożliwe do ustalenia.
Patrząc na przód silnika z zdjętą dolną pokrywą rozrządu, wydaje się, że powinno być możliwe wymianę napinaczy i prowadnic łańcucha, tylko po zdjęciu tej pokrywy. Metoda opaski zaciskowej łańcuch do łańcucha, aby utrzymać go napiętym. Ale przypuszczam, że tak nie jest, albo tak by to miało być skierowane.
 
#24 ·
To paskudne, musiały być jakieś imponujące odgłosy, kiedy wszystko się poluzowało. Zastanawiam się, jaki był tryb awarii, u góry z rozrządem, czy spaw na wale korbowym zrzucił dół? Może teraz niemożliwe do ustalenia.
Patrząc na przód silnika z zdjętą dolną pokrywą rozrządu, wydaje się, że powinno być możliwe zamienienie napinaczy i prowadnic łańcucha, tylko po zdjęciu tej pokrywy. Metoda opaski zaciskowej łańcuch do łańcucha, aby go utrzymać. Ale przypuszczam, że tak nie jest lub tak powinno się to robić.
Sprawdzę wszystko dzisiaj i spróbuję ustalić, co zawiodło jako pierwsze. Dolna część łańcucha/napinacza/prowadnicy była nienaruszona pomimo posiadania niedopasowanych części i zauważyłem kilka wygiętych zaworów, więc jestem prawie pewien, że puściło u góry. To, co mnie dezorientuje, to to, że sprężarka musiała zostać usunięta, aby zdjąć pokrywy wałków rozrządu, ale nie wygląda na to, żeby coś zostało zrobione z krzywkami lub kołami zębatymi. Górne pokrywy rozrządu również były pokryte tym klejem o dużej wytrzymałości, podobnie jak każda inna część, która używała uszczelek lub O-ringów, a śruby mocujące prowadnice były dokręcone palcami, więc facet musiał tam być po coś. Być może próbował metody opaski zaciskowej, ale łańcuchy przeskoczyły kilka zębów, więc musiał to rozebrać na części, aby to posortować, ale kto wie.

Co jednak razi w oczy, to jakość wykonania. Usunął i ponownie zamontował rurę krzyżową płynu chłodzącego z tyłu głowic i użył wystarczającej ilości swojego ulubionego kleju, aby prawie zablokować jeden otwór, co ograniczyłoby przepływ płynu chłodzącego. Dodatkowo dysze natryskowe oleju, które są ustawione pod kątem w celu smarowania łańcuchów i kół zębatych, były wygięte i wątpię, żeby to zrobiły latające "meteoryty", ale łańcuchy i koła zębate wyglądają dobrze. Wszędzie były smugi kleju, więc mogłem go wytropić, używając dowodów odcisków palców, które zostawił wszędzie - na zawsze osadzonych w kleju.

Jedną z moich ulubionych nienawiści są ludzie, którzy nie używają odpowiednich nakrętek i śrub podczas montażu. Nasz przyjaciel miał niesamowitą mieszankę śrub torx i normalnych śrub sześciokątnych w prawie każdym elemencie i musiał zgubić mnóstwo elementów złącznych, ponieważ w różnych miejscach było co najmniej 10 do 15 śrub typu nie-Land Rover, typu ze sklepu z narzędziami. Dodałem kilka kolejnych zdjęć, aby pokazać jego modyfikację pompy wody, a także pokazać, jak udało mu się użyć 3 różnych śrub do zamocowania wspornika trzymającego jedno z kół pasowych. To jedna z tych prac, które stają się gorsze, im dłużej się na nie patrzy, ale po początkowym szoku i złości, tak naprawdę uważam to teraz za całkiem zabawne. Można albo się śmiać, albo płakać, a śmiech jest na to najlepszym lekarstwem.

Jeśli chodzi o metodę opaski zaciskowej, trzeba zdjąć górne pokrywy rozrządu, aby uzyskać dostęp do pojedynczej śruby mocującej prowadnice, więc wszystkie 3 pokrywy trzeba zdjąć. Nie trzeba nawet utrzymywać łańcucha szczególnie mocno, pod warunkiem, że pozycja wału korbowego jest ustawiona prawidłowo, aby usunąć wszelkie naprężenia na krzywkach. W rzeczywistości można by najprawdopodobniej wykonać tę pracę bez użycia czegokolwiek do zabezpieczenia łańcuchów, ale dla bezpieczeństwa należy użyć opasek zaciskowych lub nawet kawałków sznurka.

Image

Image
 
#25 ·
Ciekawy opis i dobra robota. Widzę "FoMoCo" wytłoczone na częściach w całym tym silniku. Ford historycznie miał wiele problemów z łańcuchami rozrządu, napinaczami i fazatorami wałków rozrządu w wielu swoich silnikach, w tym w silnikach Triton z 3 zaworami, silnikach EcoBoost V6, a nawet w niektórych wolnossących silnikach V6. Jak na ironię, silnik Forda 5.0L "Coyote" (niepowiązany z tym silnikiem) był dość niezawodny i nie cierpi z powodu tych problemów, pomimo że jest to w pełni aluminiowy, DOHC V8 z łańcuchami rozrządu i VVT po obu stronach dolotu i wydechu, generujący 400 KM. Ja osobiście cieszę się, że Twój Range Rover wkrótce znów będzie na drodze z płynnie działającym silnikiem.
 
  • Like
Reactions: PANTHRO and ventogt
#28 ·
Ta mała plastikowa rurka na pompie wodnej z pewnością wymaga cierpliwości, aby ją prawidłowo wyjąć i zamontować.

Albo po prostu trochę JB Weld ;)

Rob
Kto potrzebuje cierpliwości, skoro można użyć JB Weld, taśmy klejącej, WD40 i dużego młotka?
 
#31 ·
Samochód jest sprawny i działa pięknie. Miałem bardzo mało problemów z instalacją silnika zastępczego, poza tym, że okazało się, że pompa paliwa w zbiorniku była uszkodzona. Jedyną nową opcją pompy była ta od agenta i w szalonej cenie, więc planowałem wyciągnąć pompę z mojego samochodu częściowego 5.0 Range Rover Sport, a następnie spróbować zmodyfikować ją tak, aby pasowała do L322, ale straciłem entuzjazm - nie chciało mi się grzebać w błocie, żeby wyjąć zbiornik itp., więc ugryzłem się w język i wybrałem nową. Więc stare paliwo zostało spuszczone, a zbiornik wyczyszczony i zamontowano nową pompę oraz świeże paliwo. Przepłukałem przewody paliwowe, żeby pozbyć się starego paliwa i zakręciłem silnikiem na chwilę, żeby olej się rozprowadził przed pierwszym uruchomieniem. Po ponownym zamontowaniu bezpiecznika pompy paliwa silnik uruchomił się po nieco dłuższym niż normalnie rozruchu i ustabilizował się na płynnych, równych obrotach biegu jałowego, co było zaskakujące. W poprzednich silnikach, w których szyny paliwowe i wtryskiwacze zostały naruszone, zawsze zauważałem, że początkowy bieg jałowy jest zawsze trochę nierówny, podczas gdy pęcherzyki powietrza się wydostają, nawet po wykonaniu procedury SDD Fuel Prime. Przejechałem już około 100 mil i wszystko jest jak dotąd idealnie, co czyni mnie bardzo szczęśliwym człowiekiem.