Range Rovers Forum banner

Łańcuch rozrządu pompy paliwa L322 5.0l

17K views 49 replies 12 participants last post by  Hairy_Ears  
#1 ·
Łańcuch rozrządu pompy paliwa wydaje się mieć duży luz. Zobacz zdjęcie poniżej. Podczas wymiany napinaczy próbowałem wykonać „Sprawdzenie rozrządu wałka rozrządu pompy paliwa” z wałem korbowym zablokowanym i wałkami rozrządu zablokowanymi za pomocą specjalnego narzędzia. Nie mogłem włożyć specjalnego narzędzia, dopóki nie obróciłem wałka rozrządu pompy paliwa o kilka stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co spowodowało luz widoczny na zdjęciu. Wiem, że procedura wymaga lekkiego poruszenia wałem korbowym, aby umożliwić włożenie narzędzia do ustawiania, ale wydaje się to przesadne. Pomyślałem, że przeskoczył o jeden ząb, więc przesunąłem łańcuch o jeden ząb. To spowodowało, że ustawienie wałka rozrządu pompy paliwa zostało przesunięte o kilka stopni. Ma więc w przybliżeniu 1/2 ogniwa luzu w łańcuchu. Wiem, że właściwa procedura polega na wyrównaniu łańcucha ze znakami kontrolnymi na górze wału korbowego i na pozycji godziny 8 na wałku rozrządu pompy paliwa, ale ponieważ silnikowi brakuje obecnie łańcuchów rozrządu, nie można go obrócić, aby to osiągnąć. Procedura rozrządu naprawdę powinna sprawdzić te znaki kontrolne przed zdjęciem starych łańcuchów rozrządu i zablokowaniem silnika, lekcja odrobiona.

Szukam opinii na temat dopuszczalnej wartości ugięcia dla tego. Nie widzę procesu wymiany tego łańcucha i nie sądzę, aby miał on spinkę, aby móc to zrobić bez zdejmowania miski olejowej.
 
#2 ·
Musisz wyjąć silnik i usunąć zewnętrzne łańcuchy, aby to zmienić. To duża robota. Jak wiesz, gdy łańcuch jest zbyt rozciągnięty lub gdy przeskakuje ogniwo, otrzymasz błędy pompy paliwa. Im bardziej się rozciąga, tym bardziej prawdopodobne jest przeskakiwanie. Biorąc pod uwagę, jak daleko już jesteś, usunąłbym silnik i wykonał pracę prawidłowo. To pozwoli na wymianę wszystkich łańcuchów i również kół zębatych, jeśli to konieczne.
 
#3 ·
Zastanawiam się, jakie jest obciążenie tego łańcucha? Nie sądzę, żeby obracające się pompy paliwa tak bardzo go obciążały. Bardzo kusi, żeby zerwać ten łańcuch i wymienić go na taki z ogniwem rozłącznym.
 
#6 ·
Łańcuch rozrządu pompy paliwa wydaje się mieć dużo luzu. Zobacz zdjęcie poniżej. Podczas robienia napinaczy, próbowałem wykonać 'Sprawdzanie rozrządu wałka rozrządu pompy paliwa' z wałem korbowym zablokowanym i wałkami rozrządu zablokowanymi za pomocą specjalnego narzędzia. Nie mogłem włożyć specjalnego narzędzia, dopóki nie obróciłem wałka rozrządu pompy paliwa o kilka stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co następnie spowodowało luz widoczny na zdjęciu. Wiem, że procedura wymaga lekkiego poruszania wałem korbowym, aby umożliwić włożenie narzędzia do ustawiania, ale wydaje się to przesadne. Pomyślałem, że przeskoczył o jeden ząb, więc przesunąłem łańcuch o jeden ząb. To spowodowało, że ustawienie wałka rozrządu pompy paliwa zostało przesunięte o kilka stopni. Ma więc w przybliżeniu 1/2 ogniwa luzu w łańcuchu. Wiem, że właściwa procedura polega na wyrównaniu łańcucha ze znakami kontrolnymi na górze wału korbowego i na pozycji godziny 8 na wałku rozrządu pompy paliwa, ale ponieważ silnikowi brakuje obecnie łańcuchów rozrządu, nie jest możliwe obrócenie go, aby to osiągnąć. Procedura rozrządu powinna naprawdę wymagać sprawdzenia tych znaków kontrolnych przed zdjęciem starych łańcuchów rozrządu i zablokowaniem silnika, lekcja odrobiona.

W poszukiwaniu przemyśleń na temat dopuszczalnej wartości ugięcia dla tego. Nie widzę procesu wymiany tego łańcucha i nie sądzę, aby miał on ogniwo łączące, aby móc to zrobić bez zdejmowania miski olejowej.

View attachment 311646
To zdjęcie jest dziwne, ponieważ łańcuch pompy paliwa powinien znajdować się na tylnych zębach koła pasowego wału korbowego. Czy sprawdziłeś ustawienie z prawidłowo zamontowanym łańcuchem?
 
#8 ·
Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Pokazana zębatka to zębatka wału korbowego. Większy obraz pokazałby krzywkę pompy paliwa w lewym dolnym rogu i zębatkę pompy oleju w prawym dolnym rogu, patrząc bezpośrednio na przód silnika.

Zamierzam wypróbować kilka różnych rzeczy. Kupiłem dwa łańcuchy, jeden do testów destrukcyjnych. Numer części LR032087. Jest to łańcuch o skoku 8 mm i podobny do wymiarów standardowych łańcuchów BF05T i T8F, więc zamówiłem po jednym ogniwie rozłącznym w każdym z tych rozmiarów. Mam nadzieję, że jest identyczny z jednym z nich. Nie tylko na to liczę, ale próbuję również zidentyfikować prasę do sworzni, za pomocą której mógłbym rozerwać nowy łańcuch i wcisnąć/zgrzybić sworzeń z powrotem. Nie ma wielu opcji, które zmieściłyby się w ograniczonej przestrzeni, ale będę szukał dalej. Nawet to podejście wiąże się z pewnym ryzykiem, że nie uda się założyć nowego łańcucha i trzeba będzie wyciągnąć silnik. Wydaje się, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby rozerwać stary łańcuch i przymocować nowy łańcuch i poprowadzić go wokół zębatki pompy oleju i zębatki wałka rozrządu pompy paliwa, a następnie położyć go na zębatce wału korbowego. Nawet wtedy nowy łańcuch będzie się dość szybko zużywał, gdy osadzi się w starych zębatkach.

Jeśli nie będę czuł się komfortowo z wymianą łańcucha z jedną z powyższych opcji, będę musiał po prostu zaakceptować ryzyko, że obecny łańcuch przeskoczy o jeden ząb lub rozciągnie się na tyle, że spowoduje błędy ciśnienia pompy paliwa. Może wytrzymać 100 000 mil lub 100 mil, ale wyciąganie silnika teraz się nie wydarzy. Gdybym wyciągnął silnik, obawiam się, że nie zatrzymałbym się tylko na łańcuchu, zębatce pompy oleju i nowym wałku rozrządu pompy paliwa (zębatka jest częścią wałka rozrządu). Chciałbym również zdjąć głowice, aby je odpowiednio wyczyścić, sprawdzić łożyska główne, potencjalnie ponownie pierścieniować/honować itp. Byłaby to niekończąca się królicza nora.
 
#9 ·
Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Pokazana zębatka to zębatka wału korbowego. Większy obraz pokazywałby krzywkę pompy paliwa w lewym dolnym rogu i zębatkę pompy oleju w prawym dolnym rogu, patrząc bezpośrednio na przód silnika.
Widzę, że to zębatka wału korbowego, ale ten łańcuch pompy oleju / pompy paliwa jest zdecydowanie na niewłaściwym zestawie zębów. Powinien być na tylnym zestawie zębów na zębatce.
 
#11 ·
Oto zdjęcie z instrukcji obsługi łańcuchów rozrządu INA i Tsubaki - Identyczne dla prowadzenia łańcucha, ale położenie rozrządu jest nieco inne. Zauważ, że obróciłem się o 180 stopni, aby pasowało do powyższego zdjęcia.
 
#12 ·
Ok. Przepraszam. Myślałem, że koło zębate napędzające łańcuchy rozrządu również zostało zamontowane, ale teraz widzę, że tak się nie stało. Na zdjęciu w pierwszym poście myślałem, że widzę zęby innych kół zębatych za łańcuchem pompy paliwa/oleju.

Moje własne odczucia co do luzu w łańcuchu są takie, aby sprawdzić, czy napinacz sprężynowy nadal ma dostępny skok, aby utrzymać napięcie łańcucha, biorąc pod uwagę dalsze zużycie i jeśli wszystko jest w porządku, zaakceptowałbym to tak, jak jest i kontynuował pracę.
 
#14 ·
@ghur Doceniam informację zwrotną, ruch napinacza wydaje się być w porządku, ale w pewnym momencie, jeśli łańcuch rozciągnie się za bardzo, będzie opóźniony o cały ząb i wątpię, czy sprężyna zapobiegnie przeskakiwaniu. Mam zamienny napinacz, ale nie zdawałem sobie sprawy, kiedy go dostałem, że nie można go wymienić bez wyjmowania miski olejowej. Czekam na nowe łańcuchy pompy paliwa/oleju i ogniwa główne. Mam nadzieję, że jedno z nich zadziała. Oczywiście łańcuch jest szyty na miarę dla tego silnika i nie jest standardowym rozmiarem. Ale skok 8 mm i szerokość/długość pinów wydają się być bardzo podobne. Będę musiał poczekać, aby zobaczyć, czy opcja ogniwa głównego zadziała. Inna opcja, którą robi wielu motocyklistów, polega na usunięciu pinu ze starego łańcucha, szlifując wokół górnej części jednego pinu, nie wpływając na jego długość, a następnie wcisnąć go w ogniwo nowego łańcucha i spłaszczyć jego koniec. Jeśli to działa w motocyklach, gdzie ryzyko rozerwania łańcucha obejmuje śmierć, powinno być wystarczająco dobre do tego celu. Wypróbuję wszystkie trzy opcje i jeśli nie będę zadowolony z żadnej z nich, przejdę dalej, zostawiając to na inny dzień. Jest całkiem możliwe, że martwię się o nic. Po prostu nie podoba mi się, jak to nie jest idealnie wyrównane, biorąc pod uwagę, ile czasu i części na to wydałem.

@03rangiemark - Instrukcja warsztatowa mówi, aby wymienić podkładki z przodu i z tyłu koła zębatego napędu wałka rozrządu, więc trzeba je było wyjąć. Zamierzam również założyć nowe łańcuchy i nowe wariatory, więc zdecydowałem się również wymienić to koło zębate.
 
#15 ·
@03rangiemark - Instrukcja warsztatowa mówi, aby wymienić podkładki z przodu i z tyłu koła zębatego napędu wałka rozrządu, więc trzeba je było zdemontować. Ponadto zamierzam założyć nowe łańcuchy i nowe wariatory, więc zdecydowałem się również wymienić to koło zębate. Widziałem w jednym poście od kogoś, żeby upewnić się, że nie zgubisz klucza na kole zębatym. W moim przypadku to żaden problem, jest przyklejony do wału korbowego i nie odpadnie.
(y)
Cieszę się, że to podałeś, ponieważ wkrótce muszę wymienić prowadnice/napinacze łańcucha rozrządu w co najmniej jednym z 2 tych silników, które mam. Nie wiem, czy wyciągnę koło zębate łańcucha rozrządu, kiedy to zrobię, ale dzięki twojemu wkładowi będę o tym wiedział.
Dzięki.
 
#17 ·
Cześć, interesujący temat, szczególnie dla mnie, ponieważ zmagam się z wysokim ciśnieniem paliwa - przynajmniej tak mi się wydaje. Podczas wymiany łańcucha rozrządu w silniku 5.0 SC, początkowo nie dbałem o ustawienie pompy paliwa, a po montażu napotkałem problemy podczas pracy silnika. Potem zdałem sobie sprawę z głównego problemu i skorygowałem ustawienie pompy paliwa (zwolniłem napinacz i ostrożnie przesunąłem łańcuch do tyłu. Stworzyłem specjalne narzędzie i ostrożnie przesunąłem je po wale pompy próżniowej). Zobaczyłem, że wymiana łańcucha będzie udręką, ale przed wymianą łańcucha rozrządu nie było żadnego problemu - silnik pracował płynnie i mocno, tylko po uruchomieniu słychać było krótkie grzechotanie. Łańcuch rozrządu był luźny, więc zdecydowałem się na wymianę, ale nie było żadnych oznak zużycia łańcucha pompy paliwa / pompy oleju.

Tak więc po początkowych problemach znowu miałem mocny silnik, ale szybko zaczęły się losowe wypadania zapłonów - próbowałem wszystkiego, łącznie z cewkami zapłonowymi itp., ale najnowszy status jest nadal taki, że jeśli uruchomię silnik, 9 na 10 razy pracuje z wypadaniem zapłonów. Wyłączenie i ponowne uruchomienie zwykle rozwiązuje problem i działa dobrze. Wszystko wydaje się być w porządku, z wyjątkiem wysokiego ciśnienia paliwa. Kiedy początkowo miałem problem z ustawieniem pompy paliwa, odchylenie między oczekiwanym a rzeczywistym ciśnieniem było wyraźnie widoczne w diagnostyce. Teraz rzeczywiste ciśnienie dokładnie podąża za zapotrzebowaniem, z wyjątkiem tego, że ciśnienie (i zapotrzebowanie) nie ma dla mnie sensu, ponieważ początkowo powinno być wysokie, a następnie powinno spaść na biegu jałowym.
Część HP powinna zaczynać się od około 138-150 bar (2000-2175 psi), a po spadku obrotów powinna wynosić około 35 bar (500 psi) na biegu jałowym. Przy 3000 obr./min powinno to być ponownie 138 bar (2000 psi). W moim przypadku jest to bardzo dziwne:
podczas uruchamiania - około 65 bar (940 psi)
po spadku obrotów - 90-100 bar (1300-1450 psi)
przy 3000 obr./min - 115 bar (1670 psi)

Jakikolwiek pomysł na temat tego odchylenia?

Założyłem temat dwa miesiące temu, ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi ani pomysłu...
 
#18 ·
Cóż, właśnie jestem w trakcie wykonywania tego samego naprawy. Moja śruba mocująca ramię napinacza, nieobrobiona, wypadła, powodując całkowite zsunięcie się łańcucha.

Jak zadziałała twoja naprawa ogniwa głównego? Nadal jeździ?
 
#19 ·
Żadnych szans, poddałem się. Nie mogłem znaleźć żadnego istniejącego ogniwa głównego, które by działało i nie mogłem znaleźć prasy, która zmieściłaby się w przestrzeni i niezawodnie spęczniała główkę - było blisko, ale nie czułem się na tyle komfortowo, żeby ryzykować silnikiem. Przeprowadziłem kilka testów z zapasowym łańcuchem, który kupiłem poza pojazdem. W końcu zostawiłem istniejący łańcuch, wiedząc, że jest rozciągnięty o około pół ogniwa. Teraz działa idealnie, ale wiem, że to kwestia czasu, zanim rozciągnie się za bardzo i potencjalnie przeskoczy ogniwo. Myślę, że jedyną rzeczą, która tu zadziała, jest niestandardowe ogniwo główne z klipsem. Jeśli znasz kogoś z warsztatem, który może wykonać ogniwo główne z jednego z ogniw łańcucha, z przyjemnością wyślę Ci kilka ogniw z łańcucha, na którym testowałem.
 
#33 ·
Bez powodzenia, zrezygnowałem z tego. Nie mogłem znaleźć żadnego istniejącego ogniwa głównego, które by działało, i nie mogłem znaleźć prasy, która pasowałaby do przestrzeni i niezawodnie spęczniałaby główkę - Było blisko, ale nie czułem się na tyle komfortowo, żeby ryzykować silnikiem. Przeprowadziłem kilka testów z zapasowym łańcuchem, który kupiłem poza pojazdem. Ostatecznie zostawiłem istniejący łańcuch, wiedząc, że jest rozciągnięty o około pół ogniwa. Teraz działa idealnie, ale wiem, że to kwestia czasu, zanim rozciągnie się za bardzo i potencjalnie przeskoczy ogniwo. Myślę, że jedyną rzeczą, która tu zadziała, jest niestandardowe ogniwo główne z klipsem. Jeśli znasz kogoś z warsztatem, który może wykonać ogniwo główne z jednego z ogniw łańcucha, z przyjemnością wyślę Ci kilka ogniw z łańcucha, na którym testowałem.
Będę musiał tego jakoś spróbować. Zerwałem łańcuch, a wyjęcie silnika nie wchodzi w grę. Albo sprzedam auto na części, albo ogniwo główne.
 
#20 ·
Widzisz, kupiłem swój egzemplarz za 19 tysięcy 2 miesiące temu, a mój łańcuch (który wymienił i sprzedał mi jako wymieniony i naprawiony) odpadł po tym, jak śruba ramię od strony pomocniczej się wykręciła. Okazało się, że wymienił napinacz i zostawił fabryczne, rozciągnięte łańcuchy.

Próbuję to naprawić sam, nie pozywając tego gościa do sądu, ale to była moja ostatnia opcja.

Myślałem o ewentualnym zrobieniu własnego ogniwa łańcucha.
 
#21 ·
Chętnie pomogę w zakresie narzędzi do pomiaru czasu i wszelkiej pomocy, jakiej mogę udzielić. Zatem łańcuch, który spadł, był jednym z łańcuchów rozrządu z wału korbowego do koła zębatego dolotowego, z tego co wiem, z powodu nieprawidłowo dokręconej śruby kołnierzowej na prowadnicy łańcucha?
 
#22 ·
Trudno to wytłumaczyć, ale pomocnik odpadł i teraz spoczywa poza biegiem w systemie HPS.

Kiedy szukałem tego problemu, dowiedziałem się, że łańcuchy rozrządu są fabryczne (powiedział, że je wymienił). Podczas rozbierania znalazłem mnóstwo śrub dokręconych palcami, po prostu dużo się dzieje, co jest nie tak, albo za co zapłaciłem.
 
#24 ·
Widzę to teraz - Która śruba ramię się poluzowała? Napinacz po stronie kierowcy? Sprawdź to i upewnij się, że napinacz nie jest pęknięty i że sprężyna napinacza jest nadal na swoim miejscu. Wydaje się, że nie ma wystarczająco dużo miejsca na łeb śruby z miską olejową, aby wymienić ją na miejscu. Strona pasażera to stałe ostrze i można je łatwo usunąć, aby zapewnić luz w łańcuchu. Przez odchylenie napinacza po stronie kierowcy i usunięcie stałego ostrza, powinieneś mieć wystarczająco dużo luzu, aby założyć łańcuch z powrotem na koło zębate wałka rozrządu pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Przy silniku w GMP (wpust w pozycji godziny 6) kolorowe ogniwo powinno ustawiać się na godzinie 12 na kole pasowym wału korbowego, a drugie kolorowe ogniwo na kropce koła zębatego HPFP około godziny 7. Narzędzie do ustawiania rozrządu powinno pasować lub być lekko opóźnione, jeśli łańcuch się rozciągnął.

Jest zaktualizowany dysza olejowa, która ma metalowy zaczep. Mogę tylko zgadywać, że ten zaczep ma zapobiegać przeskakiwaniu łańcucha P/N LR059161.
 
#25 ·
Już to próbowałem. Napinacz jest w porządku, bez dodawania napięcia wciąż nie mogę tego założyć. Rozrząd ustawiony i zablokowany, po prostu za mało miejsca. Łańcuch pomocniczy jest fabrycznie nowy, napinacze są nowe dookoła, z jakiegoś powodu zostawił rozciągnięte łańcuchy rozrządu. Po prostu nie ma wystarczająco dużo miejsca, żeby wsunąć go z powrotem na koło zębate, nie mogę uzyskać wystarczającej dźwigni we właściwych miejscach, żeby to zrobić.
 
#26 ·
Udało mi się stworzyć wystarczający luz, aby łatwo przesunąć łańcuch o jeden ząb. Łańcuch musi mieć wystarczający luz, aby można go było nałożyć. Zdejmij stałe ostrze po stronie pasażera i wciśnij napinacz po stronie kierowcy tak daleko, jak to możliwe. Użyłem kątowego haka w jednym z otworów z boku napinacza i ścisnąłem napinacz, a następnie umieściłem hak po drugiej stronie bloku, aby utrzymać go ściśniętego. Stamtąd możesz obrócić koło zębate pompy oleju zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby łańcuch po stronie kierowcy był tak napięty, jak to możliwe, co powinno dać wystarczający luz po stronie koła zębatego pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Łańcuch miał wystarczający luz, aby zejść, czy powinien dać się założyć z powrotem?

Jedyne inne opcje, jakie widzę, to ewentualnie zdjęcie koła zębatego pompy oleju, założenie łańcucha i ponowne zamontowanie koła zębatego - Nie wiem, czy to możliwe, biorąc pod uwagę dostępną przestrzeń.
lub dowiedzieć się, czy tę śrubę kołnierzową po stronie kierowcy napinacza można wyjąć, gdy miska olejowa jest zamontowana - Może być wystarczająco dużo miejsca?

Jeśli żadna z tych opcji nie zadziała, mogę sprawdzić, czy mogę zlecić obróbkę ogniwa łańcucha dla Ciebie - i tak miałem to w planach.
 
#28 ·
Wskakuję z losowym pytaniem... czy ktoś wie, do czego służy narzędzie JLR-303-1621? Zamierzam zrobić uszczelki głowicy + rozrząd, a to specjalne narzędzie było w moim zestawie rozrządu... jednak nie pojawia się nigdzie w instrukcji warsztatowej. Czy coś pomijam? Czy muszę zablokować pompę paliwa podczas ustawiania rozrządu silnika? Jak powiedziałem, nigdzie w książce nie ma nic o wyjmowaniu pompy paliwa wysokiego ciśnienia i zastępowaniu jej tym narzędziem blokującym...
 
#29 ·
Nie musisz usuwać HPFPumps. Narzędzie służy do sprawdzania rozrządu wałka rozrządu HPFP i blokowania go do serwisu. Wkłada się je w miejsce pompy próżniowej pod przednią pokrywą rozrządu. Będziesz chciał wyjąć pompę próżniową i wymienić o-ring. Prawdopodobnie okaże się, że łańcuch rozrządu pompy paliwa/oleju się rozciągnął i narzędzie nie będzie pasować prawidłowo, chyba że przesuniesz wałek rozrządu HPFP. Jeśli narzędzie nie pasuje, prawdopodobnie spowoduje to konieczność wymiany tego łańcucha w przyszłości, gdy za bardzo się rozciągnie lub w końcu przeskoczy o jeden ząb.

Wcześniej w tym poście znajdziesz zaktualizowaną smarownicę z czymś, co wydaje się być dodanym deflektorem łańcucha P/N LR059161
 
#30 ·
Nie musisz usuwać HPFPumps. Narzędzie służy do sprawdzania rozrządu krzywki HPFP i blokowania jej do serwisu. Jest wkładane w miejsce pompy próżniowej pod przednią pokrywą rozrządu. Będziesz musiał wyjąć pompę próżniową i wymienić o-ring. Prawdopodobnie okaże się, że łańcuch rozrządu pompy paliwa / oleju się rozciągnął i narzędzie nie będzie pasować prawidłowo, chyba że wyprzedzisz krzywkę HPFP. Jeśli narzędzie nie pasuje, prawdopodobnie spowoduje to konieczność wymiany tego łańcucha w przyszłości, gdy rozciągnie się za bardzo lub w końcu przeskoczy ząb.

Wcześniej w tym poście znajdziesz zaktualizowany smarownik z dodatkowym deflektorem łańcucha P/N LR059161
Tak, zaraz po skomentowaniu zdałem sobie sprawę, że narzędzie wchodzi tam, gdzie wchodzi pompa próżniowa, a nie tam, gdzie wchodzi hpfp. Więc jeśli robię uszczelki głowicy + łańcuchy rozrządu z silnikiem w pojeździe, mogę zignorować to narzędzie, ponieważ nie będę ponownie ustawiał rozrządu hpfpumps, prawda? I mówisz, że nie będzie pasować prawidłowo, chyba że wyprzedzę krzywkę hpfp... Jedynym sposobem, aby to zrobić, byłoby obrócenie całego silnika, prawda? Ale wtedy hpfp będzie w prawidłowym znaku rozrządu, ale reszta silnika będzie nieco odbiegać od swoich znaków tdc, prawda?
 
#31 ·
W napędach łańcuchowych "ogólnie":

- Największym czynnikiem przyczyniającym się do luzu jest zwykle element z najmniejszą liczbą 'zębów' - 'pracują ciężej' na każdy ząb, stąd szybciej się zużywają. Koło zębate wału korbowego jest głównym podejrzanym. Znaczący zysk, jeśli można go wymienić.

- Następnie koła zębate napędu na wałku rozrządu HPFP i pompie oleju. Trudniejsze do wymiany, ale mimo wszystko... Wymiana nawet JEDNEGO to kolejny znaczny zysk.

- Łańcuch może być łatwiejszy do wymiany niż którykolwiek z pozostałych, ale w przeciwnym razie jest mało prawdopodobne, aby był "o pół ogniwa"... Przynajmniej nie sam z siebie. Po prostu odzwierciedla CAŁKOWITE zużycie 'w twojej twarzy'... gdzie można je najłatwiej zmierzyć...

Dlatego nie widzę, aby wyjmowane "ogniwo główne" rozwiązywało zasadniczy problem w tym przypadku. Degradacja kształtu zębów kół zębatych.

Wyzwanie/Pytanie:

Czy jest możliwe .....wymienić (przynajmniej) dwa z trzech kół zębatych, łańcuch i (oczywiście!) napinacz/prowadnicę(e)...

.....bez .....wyjmowania silnika z podwozia?
 
#32 ·
@Hairy_Ears Twoje pytanie zasługuje na podbicie. Ustawiam swój silnik w GMP, aby zdjąć koło pasowe wału korbowego i sprawdzić ustawienie pompy paliwa i spodziewam się, że trzeba to zrobić. Jestem początkującym mechanikiem, ale na pewno spróbuję swoich sił. Filmę to wszystko, więc w najgorszym razie mogę pokazać, czego nie robić… 🙃
 
#35 ·
Sprawdź ten wątek - Wydaje się, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby usunąć śrubę kołnierzową napinacza łańcucha pompy oleju przy zamontowanej misce olejowej.

https://www.rangerovers.net/threads/oil-pump-chain-tensioner-removal-without-dropping-pan.360460/
Widziałem to, i chociaż będę musiał to zrobić, aby zrobić sobie miejsce, jedynym sposobem na wkręcenie nowego łańcucha pod wałem rozrządu będzie albo wyjęcie silnika (co się nie stanie), albo zmodyfikowanie nowego łańcucha, tak jak próbowałeś to zrobić, więc mogę włożyć łańcuch dzielony, wkręcić go wokół kół zębatych (to jest możliwe, ponieważ w ten sposób usunąłem uszkodzony) a następnie, gdy jest w silniku, połączyć łańcuch ponownie.

Rozważam tę metodę
  1. Wybito ogniwo ze starego łańcucha za pomocą rozkuwacza. Wziąłem jeden ze starego łańcucha, ponieważ nie chciałem uszkodzić nowego łańcucha podczas wyjmowania sworznia. Użyłbym tego starego sworznia jako mojego sworznia głównego.
  2. Użyłem Dremela, aby zeszlifować główkę sworznia na nowym łańcuchu. To zniszczyło sworzeń, ale zapewniło, że mogłem go wyjąć bez uszkadzania ogniw. Następnie wyjąłem ten sworzeń i wyrzuciłem.
  3. Za pomocą imadła i Dremela ostrożnie zeszlifowałem "główkę grzybkową" sworznia ze starego łańcucha. Nie skróciłem sworznia, tylko lekko zeszlifowałem boki, aby łatwo wsuwał się przez ogniwa łańcucha bez ich uszkadzania.
  4. Używając haczyka drucianego i narzędzia do "chwytania", wkręciłem łańcuch wokół koła pasowego wału korbowego silnika. Następnie użyłem drutu, aby tymczasowo połączyć łańcuch (utrzymując ogniwa, które chciałem połączyć, z dala od drutu). Użyłem śrubokręta zamiast wałka rozrządu na razie, aby łańcuch nie wpadł z powrotem do skrzyni korbowej.
  5. Użyłem szmat, aby zakryć silnik najlepiej jak to możliwe, aby zapobiec wpadnięciu czegokolwiek do skrzyni korbowej. Następnie użyłem rozkuwacza z płaskim końcem, aby po prostu osadzić nowy sworzeń (najpierw gładką, szlifowaną stroną) w ogniwach łańcucha.
  6. Gdy sworzeń był osadzony, wziąłem mały młotek i wbiłem sworzeń przez ogniwo. Poprosiłem znajomego, aby trzymał łańcuch na solidnej, płaskiej metalowej powierzchni (w moim przypadku bok rozkuwacza), aby działał jako rodzaj poziomego kowadła.
  7. Po prawidłowym ustawieniu sworznia młotkiem (możesz go wbić z powrotem, jeśli poszedłeś za daleko), przetestowałem łańcuch, aby sprawdzić, czy ogniwo stało się sztywne.
  8. Na koniec, używając techniki "poziomego kowadła" powyżej, użyłem przebijaka do nitów, aby ponownie zgrzybować główkę sworznia. Ponownie przetestowałem łańcuch, aby sprawdzić, czy jest sztywny.
  9. Następnie wymieniłem śrubokręt na rzeczywisty wałek rozrządu i koło pasowe.