RangeRovers.net Forum banner

1 - 6 of 6 Posts

·
Registered
27 Posts
Discussion Starter #1
Hola. Me presento nuevamente, mi nombre es Eugenio y soy de Chile, soy un amante del Land Rover, especialmente el P38, una máquina muy subvalorada por los amantes del Land Rover, actualmente tengo un 4.6 V8 año 1996, Lo tengo hace 5 años, de los cuales 4 años no me han dado casi ningún problema (el mío pasa a diario) Modificar la suspensión dejando bobinas HD + 2 ”, olvidando así los problemas generados por la suspensión neumática.

Hace algún tiempo hay una falla en la puerta trasera, cuando hago un movimiento medio arrepentido en el P38, ya sea subiendo o bajando una colina, haciendo algo de Off Road, el sensor se activa indicando o encendiendo las luces dentro de la puerta abierta , estaba revisando el manual eléctrico y no encuentro ningún sensor que indique que la puerta está abierta. Algo similar le sucedió a alguien.

Agradecería cualquier experiencia con este error.

Regards

·
Registered
19 Posts
I think the 'door open' sensors are inside the latches. Aside from checking communications and wiring (and if it's possible, worth looking at the indicated status as known by the car - as in, on a Nanocom for example in the BECM readout). From which the latches can be checked in-case adjustment might make a slight but crucial difference to the microswitches. Then it'd likely be a new latch - I have one to fit to one of mine at the moment, they're fiddly but not too expensive to buy. (I put the post through autotranslate, so apologies if I'm getting the wrong end of the stick. If indicating is causing or is a symptom of the issues could it be that it might be a wiring/connection/earthing/communications fault?) - the path from latches to BECM is one with plenty of vailable failure points, mind you it seems to be likely that the latch itself is in need of checking.

·
Registered
27 Posts
Discussion Starter #3
[QUOTE = "Sam 1979, publicación: 2286726, miembro: 415066"]
Creo que los sensores de "puerta abierta" están dentro de los pestillos. Además de verificar las comunicaciones y el cableado (y si es posible, vale la pena mirar el estado indicado como lo conoce el automóvil, como en un Nanocom, por ejemplo, en la lectura de BECM). Desde donde se pueden verificar los pestillos, el ajuste en el caso puede hacer una diferencia leve pero crucial para los microinterruptores. Entonces es probable que sea un pestillo nuevo: tengo uno que encaja con uno mío en este momento, son complicados pero no demasiado caros para comprar. (Puse la publicación en autotranslate, por lo que me disculpo si recibo el extremo incorrecto de la palanca. Si la indicación está causando o es un síntoma de los problemas, ¿podría ser una falla de cableado / conexión / conexión a tierra / comunicaciones? ) - la ruta de los pestillos a BECM es una con muchos puntos de falla disponibles,
[/CITAR]
Hola, gracias por la respuesta, comprobaré el ajuste del portón trasero, ya que creo que el problema podría estar allí, ya que solo me sucede cuando el cuerpo está sujeto a movimientos bruscos, cuando estoy en la carretera o en la ciudad. No tengo problemas.

·
Registered
19 Posts
Hi, sorry about the language difference - I'm English and we're hopeless at these things. I think that's a good route to go down, the tailgate adjustment. I've found (between two P38's) that it's a lot easier to get a problem with the latching there, especially the upper. As the car/BECM 'knows' when that's open it'd be a likely candidate for a problem area. With my HSE, adjustment of one of the lower tailgate latches solved the upper one's loose latching. Cheers.

·
Registered
27 Posts
Discussion Starter #5
Hi, sorry about the language difference - I'm English and we're hopeless at these things. I think that's a good route to go down, the tailgate adjustment. I've found (between two P38's) that it's a lot easier to get a problem with the latching there, especially the upper. As the car/BECM 'knows' when that's open it'd be a likely candidate for a problem area. With my HSE, adjustment of one of the lower tailgate latches solved the upper one's loose latching. Cheers.
Thanks for the reply. I'm going to check the lower tailgate adjustment, one of the latches doesn't seem to fit well, I hope that's the fault ...

·
Registered
19 Posts
Thanks for the reply. I'm going to check the lower tailgate adjustment, one of the latches doesn't seem to fit well, I hope that's the fault ...
Might just sort it, that. It's a problem I had on the 4.6 - Noticed it because of the upper half not latching tight, then found the lower tailgate had a floppy left end when it was latched. In that instance, sorting out the lower loose one tightened the upper enough to work OK.

1 - 6 of 6 Posts